Blauwe Scherm op PC?

Als ik mn PC wil opstarten krijg ik een blauwe scherm en dan reboot hij vanzelf en gaat de hele tijd zo door..
Hoe fix ik dit?
Ik heb:
Intel Core 2
2GB Ram
Nvidia Geforce 8600
2.6GHz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blue screen of death FTW !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blauw scherm
Niet blauwe scherm ( die blauwe schgerum)

Antwoorden (5)

Dat is een Blue Screen Of Death en duidt in de meeste gevallen op defecte hardware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik het repareren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chorro: dit hoeft absoluut niet. Vaak genoeg bcod gehad zonder hardware fout.
@adem57: zou dit het geval zijn moet je het defecte onderdeel laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Vols: Dat klopt, daarom zeg ik ook dat het veelal zo is en niet altijd. Hoe je dit kunt repareren, zul je eerst weten wat er mis is en dat wordt in de tekst als het goed is uitgelegd. Ontcijfering van deze tekst kan ik je helaas niet bij helpen, ik werk met Mac en daar krijg je een Kernel Panic i.p.v. BSOD. Ik heb dus geen recente ervaring met BSOD.
Dit noemt zich een blue screen of death. Wat ik zou doen is het volgende:
1. Schrijf de foutmelding op en zoek dit op Google.
Vind je niks? Post deze vraag dan op een pc forum.
2. Zoek alle oplossingen voor problemen met het blue screen of death op Google op en voer deze uit.
3. Wil het allemaal niet baten? Installeer Windows dan opnieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, Nr. 3 Had ik geprobeerd maar werkte niet, ik probeer wel 1. En 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd en het probleem is nog aanwezig, is de kans op een defect in de hardware bijna 100%.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die 100% kan ik je toch geen gelijk geven chorro. Er zijn meer dingen tussen hardware en software dan Windows.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leest écht magertjes hè? Er zit meer tussen, maar de kans dat het daar aan ligt is aanzienlijk kleiner dan dat het aan de hardware zou liggen in dit geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nou. Bijna dan
Cryofiel
12 jaar geleden
@Vols, waar kom jij vandaan, als ik vragen mag? "Dit noemt zich" is niet standaard-Nederlands. Misschien dat het op sommige plekken in Nederland wel zo wordt gebruikt, maar anders zat ik aan het Duits ("Das nennt sich") of het Italiaans ("si chiama") te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chorro hahaha, you got me :'). Ik ben volledig bilinguaal. Zowel Duits, als nederlands. Dat zorgt soms voor interessante interferenties.
Cryofiel
12 jaar geleden
Och, da's niet zo slim.     ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hu?
Cryofiel
12 jaar geleden
Moet ik die nog uitleggen aan een bilinguale Duits-Nederlander dan? "Das ist nicht schlimm."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, vergeef me het is wat vroeg :') Snap ik niet meneer?
probeer effe te noteren wat er idd fout gaat, zal waarschijnlijk een kapot geheugen bankje zijn...

In je BIOS kun je het opnieuw opstarten uit zetten trouwens, dan heb je wat meer tijd om alles te noteren. Probeer te definiëren op welk moment het fout gaat... Dáár zit het probleem.

Alleen; hoe heb je kunnen herinstalleren dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download een bootcd
zoals Falcons UBCD en boot daarmee met ERD commander.

Als het lukt kan je namelijk een oudere register terugzetten, en heb je kans dat de pc weer boot.

Probeer ook eens die andere Windows XP boot, en dan een scandisk uitvoeren. Die controleert dan of er fouten zitten in je systeembestanden, en heb je kans dat daarna je pc weer boot. ook kan je met de cd een system restore proberen, en nog genoeg andere tools.

In ieder geval genoeg mogelijkheden om niet je PC te hoeven te herinstalleren.

De bootcd kan je downloaden met utorrent, en de cd kan je branden met bijv. CDBurnerXP (te vinden via google).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
Selecteer eventuele vereiste opties voor het starten van de computer vanaf het cd-rom-station, als u hierom wordt gevraagd.
Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
Typ desgevraagd het Administrator-wachtwoord. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
Typ de volgende regels achter de opdrachtprompt van de herstelconsole en druk na elke regel op ENTER:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

Typ exit om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart en nu stabiel. Mocht dit niet geholpen hebben,dan wordt het tijd,om de geheugenbankjes te checken. Dit kunt U (laten) uitvoeren door een Memtest. Te vinden op Internet. Ik vermoed,dat dan het geheugen defect is. Als U toch de kast open hebt gemaakt (ALTIJD HELEMAAL LOS VAN HET STOPCONTACT ) druk dan eens alles,wat evt los zou kunnen zitten vast(er) en verwijder met een stofzuigertje (zonder hardware aan te raken) de hele binnenzijde eens uitvoerig. Uitereraard niet vergeten,de open gaatjes plus de fan.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 1 minuut:
Die herstelconsole (bovenste stuk tekst) werkt voor elk besturingssysteem ( dus dat U op de "R" moet drukken)