Kan ik 2 normale HDD's samenvoegen?

Ik heb 2 harde schijven in mijn pc zitten (één SATA en één IDE).
Omdat ze allebei niet erg groot zijn leek het me handig als deze samengevoegd kunnen worden.
Kan dit softwarematig?

12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vind je het echt onhandig maar ik vind het juist super handig om op mn andere HDD's foto's/films te zetten en windows/progs op mn C-schijf. Helemaal als je windows wil herinstallen is het makkelijk, al je belangrijke bestanden op je D schijf gooien (als ze daar al niet opstonden) en je kan herinstallen.
peterjbruins
12 jaar geleden
dat is inderdaad wel handig dan doe ik dat maar.

Het beste antwoord

k zou er ook niet aan beginnen,
maar mocht je het toch willen zou je het volgende kunnen proberen. Windows kent twee type schijven, namelijk basic (standaard instelling) en dynamic. Als een schijf dynamic is kan je er een volume op aanmaken. Dit volume kan je dan vergroten door een volume op een andere harddisk er aan te koppelen. In windows zie je dan 1 groot volume.
maar ga er vanuit dat je alles opnieuw moet aanmaken
(onder schijfbeheer kan je een dynamic volume aanmaken)
het is zeker niet meteen duidelijk en straight forward
dus kost je waarschijnlijk veel wat uitproberen
een backup is wel aan te raden
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe bedoel je samenvoegen? Dat ze beide op c:// staan? Dat kan dan moet je gewoon de externe/secundaire in de folder van de primaire plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ik snap hem niet ?
peterjbruins
12 jaar geleden
ja dat bedoel ik hoe kan ik dat doen?