Zijn er nog vervangende videokaarten voor mijn oude pc?

Ik heb een vrij oude pc, er zit nu een Nvidea Geforce4 Mx 440 in, maar die is hartstikke oud, nu vroeg ik me af er videokaarten zijn die mijn oude pc aankan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

In de gauwigheid is dit n agp 8x slot videokaart , daar zijn er nog zat van, google maar op agp videokaart. Als je fatsoenlijke voeding op je pc hebt zie ik geen reden waarom je er daar geen van in kan duwen. Ik denk dat de meeste nieuwe kaarten pci-e slot zijn dus het zal niet de nieuwste technologie zijn vermoed ik, maar voor het doorsnee werk wsch voldoende. Misschien dat je kunt kijken naar een upgrade met een betere videokaart. Kost wat gesleutel, maar voordeel is dat je beetje bij beetje ook andere dingen kunt upgraden (geheugen/ chip). Zo'n videokaart zal rond de 50 euri kosten en ik denk dat een moederbord upgrade je niet veel meer zal kosten. Weet natuurlijk niet wat je pc-tje precies is. Misschien dat je voor jezelf kan bepalen wat je evt wil uitgeven: voor vanaf zo'n 100 euri heb je al een compleet nieuwe pc die natuurlijk niet up to date is maar wel beter dan de jouwe en met uitbreidingsmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Utrecht zie ik nog regelmatig dit type oudere videokaartjes liggen,welke nog gewoon te koop worden aangeboden en waarmee U prima uit de voeten zou kunnen komen. Ik kom er regelmatig als iemand mij gevraagd heeft een soortgelijk probleem als deze voor hem/haar op te lossen.

http://www.hajo.nl/product.php?cid=22

In dit specifieke geval is het natuurlijk het overwegen waard eens een type te zoeken,welke een klein om te beginnen dezelfde specs heeft,maar die tevens op elk O.S. nog gaat werken,er mee rekening houdend dat de juiste drivers gevonden zal worden.Hieronder heb ik voor U ,Uw huidige kaartje vergeleken met de Leadtek GeForce4 Ti 4200.

Leadtek GeForce4 Ti 4200
Kloksnelheid: 260 Mhz (Core)
Geheugen kloksnelheid: 500Mhz
tegen de MX 440
Core= 270 Mhz en Geheugen 500Mhz.
Helaas geeft U net iets te weinig info,want de processor van de Pc telt in de eventuele keuze van vervanging zeer zeker mee,maar die keus ligt uiteraard bij U.

Groet:Zoekertje