Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat doet de soundblaster geluidskaart???

Toegevoegd na 11 minuten:
maar verbetert de kaart het geluid ook???
(dus dat het mooier klinkt)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
616

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Die doet hetzelfde als geluidskaarten van andere merken. Hij zorgt ervoor dat je computer geluiden kan produceren en opnemen. Een geluidskaart wordt aangesloten op het moederbord van de computer. De kaart heeft een aantal aansluitingen, bijvoorbeeld voor speakers, koptelefoon en microfoon. Uitgebreidere geluidskaarten hemmen soms ook een optische uitgang, en meer.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
De soundblasters waren luxe goedklinkende geluidskaarten de vooral bij gamers zeer populair was. Heb zelfs nu nog een speciale soundblaster kaart voor mijn muziek meedraaien. On boardkaarten zoals je die tegenwoordig hebt, hebben niet de kwaliteit vergelijkbaar met die je van Creative Labs wel gewend bent. Tevens halen on-board kaarten een deel van je computersnelheid weg tijdens gamen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er ook nog wel blij met mijn soundblaster audigy en heb de soundblaster weer overgezet bij het upgraden van mijn PC. De bijgeleverde software is ook erg goed, met name voor het weghalen van krassen bij overzetten van LP.

Met de software kun je ook heel wat geluidseffecten (EAX, THX (surround), soundfonts) en dergelijke instellen als je daar behoefte aan hebt. Voor het gamen zitten er allerlei snufjes aan die de geluidsomgeving en de beeldomgeving van het geluid naadloos integreren, maar dat gebruik ik zelf niet veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding