hoe verminder ik de snelheid van mijn cpu fan?

iemand van een vorige vraag zei dat ik de snelheid van mijn cpu fan moest verlangen maar hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, je moet hem juist verhogen want hij is te laag :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad, je moet hem bij die hoge temperatuur echt niet lager zetten maar hoger!

Het beste antwoord

met het programma speedfan
dit programma ondersteund veel, maar niet alles dus het kan zijn dat het niet helpt, maar meestal lukt het wel.
zorg dat de snelheid niet te laag word want dan loopt de temperatuur te hoog op en valt de computer uit.

hieronder staat een screenshot en in de bron staat de download link.
http://www.almico.com/sfscreenshots.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kunt hem verminderen door er een regelaar tussen te zetten, een klein draaiknopje waarmee je het toerental kunt regelenen. Bij sommige pc's kan dit ook via de bios, door hem ipv pasive, op actief en dan op 80% ofzo te zetten. Zie de handleiding van je mobo.
Dit geld ook voor het verhogen van de snelheid van je cpu fan

Toegevoegd na 1 minuut:
zo’n regelaar (fan speed controller) kun je kopen bij iedere pc shop of kijk hier https://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Fancontrol

Toegevoegd na 2 minuten:
https://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Fancontrollers/Aerocool/EasyWatch/356444/?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n regelaar (fan speed controller) kun je kopen bij iedere pc shop of kijk hier https://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Fancontrollers/Aerocool/EasyWatch/356444/?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is het bios scherm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bios is een soort configuratiescherm voor je moederbord, en de hardware. Je komt erin door (afhankelijk van merk) herhaaldelijk op DEL te drukken, F11, F12 en soms F2 of ESC. Dat ligt aan het merk pc dat je hebt. Dit moet je indrukken direct nadat je pc aan is, en je de post beep (piepje) hebt gehoord. Als je dit niet hoort moet je het indrukken als je het merk van je mobo op je scherm ziet. Gewoon enkele seconden na het aanzetten
In dit scherm kun je naar cpu configuration gaan, en daar de snelheid van de cpu fan regelen (vaak niet altijd) Kijk hier eens welke toetsnecombinaties er mogelijk zijn om in de bios te komen, maar ik zou ff googlen hoe dit voor jouw merk pc is. http://www.wimsbios.com/faq/howtogetintoyourcomputerbios.jsp
Kijk bij je moedrbord favrikant en in je bios want dat hoor je er bij te krijgen ga het niet handmatig doen want dan kan het goed dat de boel doorbrand