mijn pc valt altijd uit tijdens het opstarten wat moet ik doen?

ik wou mijn harde schijf resetten met acer erecovery ik koos computer terugbrengen naar fabrieksinstellingen (of toch zoiets) na een tijdje werken vroeg hij of hij de pc automatisch mocht opnieuw opstarten ik klikte op ok en hij schakelde zich uit vervolgens startte hij zichzelf weer op en toen hij terug bezig was met opstarte viel hij weer uit ik heb nog een paar keer geprobeerd maar altijd hetzelfde resultaat wat moet ik doen?

Toegevoegd na 12 minuten:
ik,snap niet zoveel van wat jij allemal zegt maar ik wou hem resetten omdat ik dacht dat mijn pc dan wat sneller zou zijn

Toegevoegd na 13 uur:
gisteren viel hij uit toen hij uit op het scherm van een schijfcontrole nu wil ie weer opstarte maar hij is daarnet weer eens uitgevalle hij stond toen ongeveer 1,5 uur
en ik hab een acer aspire 5101AWLMI

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je even willen vermelden in de vraag welke type Acer je hebt.
capthavoc
13 jaar geleden
en op welk moment precies hij uitvalt
voordat je het windows opstart scherm
of later ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg nog steeds: even helemaal schoon beginnen met een windows-CD (niet met de herstelpartitie) en als het dan nog steeds niet werkt heb je gewoon een hardwareprobleem en moet de machine worden weggebracht.

Het beste antwoord

dat kan liggen aan 2 dingen: een virus, of een verouderde voeding. Het zal waarschijnlijk niet aan een virus liggen, aangezien je je pc net opnieuw hebt geinstalleerd. Een veel voorkomende oorzaak van opnieuw opstarten van een pc, si een verouderde voeding. Doordat er misschien kortsluiting word gemaakt, of omdat de spanningsverdeling teveel afwijkt (12 volt = 12,5 volt, 3 volt = 2,6 volt, bijv.) zal de voeding de pc uitschakelend. Ik weet niet hoe oud je pc als is, maar ik denk dat het aan de voeding ligt. Het kan ook komen dat je misschien ook je bios hebt gereset, en hier de instellingen van overclocking te hoog zijn ingesteld, hierdoor valt je pc ook uit.
Een 3e oorzaak kan zijn een te slecht gekoelde processor of harde schijf. Als je harde schijf slecht gekoeld is, zal de pc vastlopen en vervolgens uitschakelen, en als je processor slecht gekoeld is, zal hij uitvallen of vragen de pc uit te schakelen. Doordat misschien in de bios de fan instellingen zijn veranderd , kan het zo zijn dat je cpu fan nu te weinig rpm draait.
Voor meer info zou ik contact opnemen en acer support
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt het waarschijnlijk niet aan, zoals vraagsteller al aangeeft lijkt het er meer op dat de herinstallatie niet gelukt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, plus het is een Acer met e-bagger dus een laptop, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... en áls het een hardwaredefect zou zijn (wat absoluut niet hoeft, ik verdenk eerder een brakke factory defaults partitie, of misschien zelfs een PEBCAK bij de factory defaults reset) maakt het niet zo veel uit wat het is want een beginner krijgt dat niet gefixt, dan moet je hem gewoon wegbrengen, liefst voor garantie :)

Andere antwoorden (2)

Inderdaad, dat heten fabrieksinstellingen.

Waarom wilde je herstellen? Was er iets stuk?

En heb je dat met een CD/DVD gedaan, of met iets dat al op de computer stond?

Indien het laatste, kijk dan eens of je een of andere herstel DVD of zo bij je laptop hebt gekregen en probeer daar eens mee op te starten.

Als dat niet het geval is kun je er nog een Windows installatie-CD pakken en daarvan opstarten, dan kun je je windows partitie leeggooien en opnieuw beginnen. Dan zal hij het gewoon doen (tenzij er echt iets aan de hardware stuk is) en heb je bovendien een fijne schone windows installatie zonder al die Acer e-bagger :) Maar dat is mijn mening. Bovendien kun je dat als het goed is altijd later weer installeren, waarschijnlijk kun je het zelfs gewoon downloaden bij Acer als je wilt (maar dat heb ik niet gechect).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog even mijn vraag wanneer valt hij precies uit ?
tijdens het bios scherm ?
of als je het windows buroblad al ziet ?
als je bijvoorbeeld printer en webcam heb aangesloten kan je die eens losmaken en dan nog eens proberen
capthavoc