Mijn laptop geeft aan dat de C-schijf helemaal vol zit?

ik heb al ontzettend veel bestanden verplaatst naar de d-schijf maar het probleem blijft. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (7)

Als de D schijf een partitie is op fysiek dezelfde schijf, dan heeft verplaatsen weinig zin. Tweede mogelijkheid is dat je de bestanden niet verplaatst maar kopieert. Derde dat ik kan bedenken is dat je prullenbak vol zit.
paulus811
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Ja, je kunt een harde schijf in twee schijven verdelen (C en D bijvoorbeeld) dan lijken het twee schijven, maar het is er maar 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk heeft schuiven nog wel zin als de schijf gepartitioneerd is en je wil ruimte op c maken. Als je een huis hebt met 2 kamers en je gooit al het vuil van de ene kamer in de andere dan is een kamer toch mooi schoon.
paulus811
13 jaar geleden
Ja, maar in dit geval lijken beide kamers vol met vuil te liggen.
Probeer eens ccleaner om wat bestanden op te ruimen.
Laat maar weten wat er van geworden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betalen? Volgens mij is ccleaner nog steeds gratis hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, je zit bij register, je moet het eerste pakken: cleaner
een externe schijf aanschaffen, en kopieren naar de externe schijf, daarna kan je wat teveel staat op de laptop wissen, tegenwoordig is een goede externe schijf niet zo duur meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan schijfopruiming doen en dan aanvinken wat je weg wilt hebben

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je hebt zware programma's op je laptop die veel geheugen innemen dan moet je die verwijderen door naar configuratiescherm te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste om te doen is een zoekfunctie te doen op je schijf. Als alle bestanden gevonden zijn zorg je dat de grootste bestanden boven komen te staan. Nu kan je zien wat de meeste ruimte opslokt en daar naar handelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijder je overbodige bestanden en koop een extra harde schijf. Verder kan je een opruimprogamma downloaden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Games, muziekbestanden, filmpjes, fotomateriaal, dit soort dingen nemen erg veel ruimte in op je harde schijf. Als je geen goede firewall hebt, kunnen hackers zelfs ook illegale bestanden op je PC zetten, zonder dat je er erg in hebt. Ook virussen kunnen je schijf volzetten. Ik ga er vanuit dat je een goede firewall hebt en een goede virusscanner, check je PC ook op spyware. Gooi overbodige filmpjes, games en muziek en dergelijke, er vanaf. Zet bestanden die je niet kwijt wil, op een USB of externe harde schijf, zodat je ze altijd bewaren kunt. PC scannen op virussen, defragmenteren en op fouten controleren. Helpt het allemaal niet dan kan je er het beste door een monteur naar laten kijken.