Wat is het voordeel van het merk Acer bij een laptop of minilaptop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (4)

Er is geen voordeel. Ikzelf vind Acer geen erg goed merk voor computers. Ze leveren namelijk een heleboel gratis (en overbodige) software mee die de computer 'vervuilen' en zelfs traag kunnen maken. Iemand met een beetje verstand van computers kan deze software weer verwijderen, maar dit is meestal niet snel gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, de service van Acer ben ik anders niet over te spreken. Ik heb 2 jaar terug een pc van Acer gekocht en ben er onderhand al 7x mee terug geweest (na 5x en een half jaar verder probleem niet opgelost, dus nieuwe gekregen, die ook al 2x stuk). De andere pc, ook Acer, al 2x. Scherm van Acer erbij gekocht, net na de garantieperiode stuk. Nooit meer Acer!
Een lage prijs voor een goeie computer. En je leert hoe je overbodige software kan verwijderen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat u een laptop koopt van een bepaald merk is de klanten service/duur barheid van deze producten bekend op het internet.

Acer geeft ook een bepaalde uiterlijk aan de laptop, die bepaalden mensen wel mooi vinden en totaal anderen weer niet. Vandaag de dag is er bijna geen verschil in hoe goed deze laptops werken per merk, het zijn allemaal top merken.

Zoals eerder vermeld was over de software op de laptop is totaal overbodig. U kunt uw computer "schoon" installeren of laten installeren, dit kunt u bij het bedrijf waar u hem koopt laten doen tegen een kleine betaling. Acer schrijft zelf software en heeft sponsers die hun betalen bepaalden software erop te zetten, maar dit heeft HP of Dell ook.

Als je een MAC koopt zit er ook iTunes op, wie zegt dat ik dat wil? Is een software product van Apple, en daarom zetten ze deze op hun product.

Die software die er bij geleverd wordt is helemaal niet nodig voor uw laptop, het is gewoon iets extra's, wat tevens makkelijk te verwijderen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acer heeft de reputatie goedkoop spul te maken voor een lage prijs.

De vraag die je jezelf denk ik moet stellen is: Ga je veel met je laptop zeulen? Tas in - tas uit, op de bank, open - dicht, kabeltje in, kabeltje eruit... dan koop je misschien liever een wat robuustere laptop. Als je 'm hoofdzakelijk thuis wil gebruiken op dezelfde plek (maar wel _eens_ mee wil nemen) is Acer prima. Een 2e hands Acer zou ik eerst eens goed willen bekijken voordat ik me eraan zou wagen.

En wat betreft de rotzooi software (die je overigens op bijna iedere laptop mee krijgt), PCDeCrapifier.com (zie bron).