Aantal geheugen iPad 2

Hallo, ik ben aan het twijfelen om een iPad 2 te kopen van 16 of 32 gb maar nu is mijn vraag hoeveel foto's/video's/muziek enz. Je erop kunt zetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Op die van 32 GB kan je ongeveer 2 keer zoveel muziek en films kwijt.

Hoeveel precies, dat is niet echt aan te geven. Dat hangt van de film en muziek af. Films moeten wel gecomprimeerd worden om weer te geven op een iPad. Ze nemen dan ook minder ruimte in beslag.

Voor muziek kan je het volgende rekenen:

een mp3 met een beetje goede kwaliteit is gemiddeld zo'n 4 tot 6 MB. 1 GB is 1024 MB, dus op

- 1 GB ongeveer 200 nummers,
- 2 GB ongeveer 400 nummers
- 4 GB 800 nummers
- 8 GB, 1600 liedjes
- 16 GB, 3200 nummers

Toegevoegd na 1 minuut:
Het geheugen kan je achteraf niet echt uitbreiden, dus als je het geld hebt adviseer ik je toch de 32 GB versie te nemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Om video naar ipad video te converteren gebruik je Handbrake, ipad video converter, videomonkey.

Om ruimte te besparen:

Om video te gebruiken kan je eventueel ook DropBox gebruiken. Dit zet je op je PC en op je iPad. De bestanden in de dropbox op je PC kan je dan ook zien in je Ipad zonder dat ze gedownload worden. Je kunt ze wel bekijken op je iPad mits het formaat dat ondersteund.

Eventueel kan je streamen met Air Video.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

- 16 GB, 3200 nummers
- 32 GB, 6400 nummers

Een video bestand van anderhalf uur is ongeveer 700MB.