Hoe ongezond is mijn computer?

Bv stof die in mijn computer zit: in kast, ventilator etc. kan ook weer in mijn kamer terecht komen. Zitten hier ook bacteriën, virussen etc. in?

Alvast bedankt voor uw reactie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Wat zit er in huisstof?

Globaal komt 60 procent van het huisstof van buiten. Het dringt binnen via de kieren onder de buitendeur, de ramen, de ventilatieroosters, maar we slepen het vooral onder onze schoenen mee.

De rest is afkomstig van inhuizige bronnen en de samenstelling is afhankelijk van de gezinssituatie en de locatie van het huis. In grote lijnen kun je zeggen dat huisstof bestaat uit huidschilfers, (dierlijke en menselijke) haren, dode insecten (zoals de huisstofmijt), voedselafval, organische vezels van kleding en beddengoed, van buiten meegenomen zand, roet, en deeltjes die bij het koken vrijkomen

Maar er zitten ook bacterien en schimmels in huisstof, zeker als je huisdieren hebt.

Uit onderzoek (zie link) blijkt dat jonge kinderen hierdoor misschien wel sneller astma ontwikkelen, behalve als ze heel veel blootgesteld worden aan dit stof, zoals op een boerderij, daar komt weer minder astma voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee stof niet, maar de straling kan wel schadelijk zijn.

Toegevoegd na 58 minuten:
op deze site staat meer over straling: http://www.denieuwedokters.nl/electrosmog.html