Hoe kan een upgrade een lagere prestatieindex geven?

Ik heb een (iets) betere videokaart ingebouwd (van nvidia 9500GS naar nvidia 9500GT). Mijn prestatie index was een 5,5, maar nu een 3,1. Hoe kan dat?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb de bijbehorende drivers geinstalleerd (van cd en actuele van website.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dit klinkt als een mismatch tussen je driver en je videokaart. Ik kan natuurlijk niet raden wat je wel en niet hebt gedaan - maar je moet in ieder geval je driver upgraden.

Als het dezelfde driver is die beide versies aankan - het is tenslotte hetzelfde merk - kan het zijn, dat je driver de nieuwe kaart niet als zodanig herkent. In dat geval kun je je huidige driver de-installeren en vervolgens opnieuw installeren. Dan zal de hardware-detectie opnieuw worden gedaan, waardoor de driver erachter komt welke kaart er werkelijk in je computer zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals er al stond je kunt hem de-installeren en dan op installeren maar je kan ook denken: wat boeit mij 't? als jij tevreden bent over je videokaart dan is er niks aan de hand!