Kan ik een Macbook met BTWaftrek en Studentenkorting kopen?

Is dat mogelijk? Het is namelijk nogal tegenstrijdig. Of voor zakelijk gebruik of voor studie.

Ik zou 'm kunnen halen @ de apple studenten website (via slim.nl)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat u investeringsgoederen koopt die u niet alleen voor uw onderneming gebruikt, maar ook privé.

Als u investeringsgoederen aanschaft die u zowel zakelijk als privé gebruikt, kunt u kiezen tot welk vermogen u de goederen rekent:

U rekent de goederen geheel tot uw privévermogen. U kunt dan geen omzetbelasting over de aanschaf aftrekken.

U rekent de goederen gedeeltelijk tot uw privévermogen en gedeeltelijk tot uw ondernemingsvermogen. Dan kunt u alleen de omzetbelasting aftrekken die aan u bij de aanschaf in rekening is gebracht en die betrekking heeft op het zakelijke deel.

U rekent de goederen geheel tot uw ondernemingsvermogen. U kunt dan alle omzetbelasting aftrekken die aan u bij de aanschaf in rekening is gebracht. Op de laatste aangifte van het jaar moet u dan de omzetbelasting over het privégebruik aangeven.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het hangt er dus niet van af waar je hem koopt of met welke korting.
Van belang is waar je hem voor gebruikt en of hij tot je bedrijfskapitaal gerekend gaat worden.

Toegevoegd na 18 minuten:
Als het gaat om een beroepsopleiding ten behoeve van je bedrijf is er helemaal geen probleem, want daarvan zijn is alle btw aftrekbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij moet dat wel kunnen, dus je koopt het met studentenkorting, en dan kan je daarna dan de BTW terugvragen op het betaalde bedrag (niet op het oorspronkelijke bedrag, want dat heb je nooit betaald).