Vanaf welke lengte moet je HDMI-kabel versterken?

Hai,

Ik wil graag een tv met HDMI-ingang aansluiten op een laptop (met een HDMI-uitgang). Bij welke lengte moet ik zon HDMI-kabel gaan versterken?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Het beste antwoord

Meestal wordt 10 meter als grens aangehouden, daarboven zou je een versterker moeten gebruiken.
Maar dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van de kabel, een betere kabel kan je wat langer onversterkt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er een van 10 meter gekocht en die ga ik van de week uitproberen. Bedankt allen.

Andere antwoorden (7)

Vanaf 5 meter volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij hogekwaliteitskabels is de norm 15 meter. Maar het ligt vooral aan de data die er overheen vliegt. Maar om zeker te zijn van goede kwaliteit zou ik toch een kwaliteitskabel kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt, omdat HDMI digitaal is dat het geen bal uitmaakt of het een superkabel is of een budgetkabel omdat óf het werkt goed óf het werkt helemaal niet. Ik weet niet of dat echt zo is maar het lijkt aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geen bal zou uitmaken, zou de lengte ook niet uitmaken, dan zou ook een kabel van 100 meter voldoen. Maar die lengte maakt wel degelijk uit, omdat er onderweg kwaliteitsverlies optreedt. Bij een kwaliteitskabel is dat verlies kleiner dan bij een mindere kabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor kortere afstanden maakt het idd geen bal uit. De meeste mensen hebben de apparaten dicht genoeg bij elkaar staan. Een gewone goedkope kabel is tot 5 meter ruimschoots voldoende en niet veel mensen hebben de TV en hun blue-ray speler meer dan 5 meter uit elkaar staan (bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens, maar ik neem aan dat de vraagsteller het heeft over een flink lange kabel en niet een van 2 meter, want daar voldoet een budgetkabel ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zat ik te denken aan een kabel van 7,5 a 10 meter. Wat verstaan we onder een kwaliteitskabel. Als je googled op "hdmi kabel 1.4 10 meter" kom je kabel van €16 tegen. Is dat al goedkoop, duurkoop?
Bij een kwalitatief lagere kabel ligt de norm meestal bij 5 a 7,5meter. Bij een betere kwaliteit kan je zeker wel een kabel van 17,5 meter gebruiken voordat je het signaal moet versterken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goedkope kabel is tot ongeveer 5 meter bruikbaar zonder noemenswaardig signaalverlies. Hoge kwaliteit kabels (die zijn wel erg duur) halen tot 15 meter.

Als je TV een netwerkaansluiting heeft kan je voor langere afstanden van laptop naar TV waarschijnlijk beter een netwerkverbinding gebruiken (heb je wel DLNA compatibiliteit voor nodig op je TV en een speler op je laptop die dit ook kan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan kastjes
Van HDMI-utp utp-HDMI in theorie kun je dan ong 100m halen! Werkt perfect ik heb er al mee gewerkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe korter hoe beter.. wanneer je meer dan 5 meter zou gebruiken moet je al een kabel hebben van beter kwaliteit. over de 15 meter zou ik niet gaan... dan plaats je best een versterker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet jezelf ook afvragen ziet het menselijk oog een afwijking in het beeld. Ik geloof daar niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen flauw idee wat je hiermee wilt zeggen.