Kan iemand het principe van de videokaart hier uitleggen? (zie uitleg)

Ik snap wel dat een goeie computer 4GB werkgeheugen heeft, een slechtere (langzamere) 1GB werkgeheugen.
Maar hoe zit het met de videokaarten? Hoe beschrijft men een snelle of een langezame videokaart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een goede videokaart is niet perse een videokaart met veel geheugen ook al denken veel mensen van wel. Een goede videokaart bevat een groot aantal pixel en shader engines en een snelle GPU. Ook de snelheid van het geheugen is belangrijk, op een goede kaart zit tegenwoordig 1GB DDR5 geheugen. Daarnaast moet je letten op de directX versie. DirectX 11 is nu de standaard. Direct X is een verzameling drivers die zorgen voor de kwaliteit van het beeld. In de nieuwste versie van DirectX (11 dus suffie) zit software die ervoor zorgt dat er veel meer diepte in het beeld zit. Gladde oppervlaktes lijken nu bobbelig (booby in het engels). Daarnaast maakt DirectX 11 3d mogelijk op kaarten en in spellen (hoera diepte).

grt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je computer docent? Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

De videokaart zorgt ervoor dat het beeld dat je computer zend verschijnt op je beeldscherm. Bij mooie games heb je een betere videokaart nodig. Hoe hoger het mb bij de videokaart hoe beter het is. De mb staat voor wat de videokaart aankan om tegelijk te zenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord :-)