Is er een mogelijkheid dat ik op een laptop van 3 weken oud, zonder aankoopbon garantie krijg?

Toegevoegd na 2 uur:
Zeker niet Proletarisch gewinkeld, niet echt mijn hobby.
Maar het gaat om een laptop die op internet wordt aangeboden, inclusief doos etc. maar hij is de aankoopbon kwijt, kan hier wel een goed antwoord bij geformuleerd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je hem via internet wilt kopen van iemand die zegt geen aankoop bon te hebben
Laat hem terug gaan naar de winkel en een kopie van de bon te vragen. lukt meestal wel als hij gepind heeft
en de afschrift kan laten zien
bovendien woont hij in dezelfde stad of echt aan de andere kant van het land ?
dan heb je er niet veel aan zou je we helemaal terug moeten rijden naar die die specifieke winkel
de garantie is ook een kwestie van laptop registeren op de website in principe kan je dan bij dealer zelf garantie krijgen is natuurlijk wel omslachtiger.

Maar bij een laptop van 3 weken oud zou ik zeker een aankoopbon verwachten.
wie gooit nu zoiets weg ?
zit ie misschien nog in de doos ?

Maar geeft hem de kans om de aankoopbon op te vragen
capthavoc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is wel mogelijk, maar dat hangt af van de winkelier waar je hem gekocht hebt.

Heb je, zonder bon, een andere manier om te bewijzen dat je het ding inderdaad daar gekocht hebt?
Bijv. door bankafschrift?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel laptopfabrikanten geven vaak wel een jaar garantie, maar je moet inderdaad wel bewijs hebben dat je hem ook daadwerkelijk hebt gekocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet stelt bij het uitoefenen van je wettelijke garantie niet de eis dat je een aankoopbon hebt. Je zult wel moeten aantonen dat je de laptop in de winkel hebt gekocht. Dat kan door middel van een bankoverschrijving of door getuigenbewijs bijvoorbeeld.

Naast de wettelijke garantie, heb je ook vaak fabrieksgarantie. Bel de importeur en leg het probleem uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het maar vreemd als ienand een drie weken oude laptop te koop aanbiedt en géén aankoopbon heeft. Dikke kans dat 'ie gestolen is. Tip: vraag het serienummer van de laptop. Moet op een stickertje op de achterkant ergens staan. Op www.stopheling.nl kan je kijken of van de betreffende laptop aangifte van diefstal is gedaan. Ik zou in ieder geval geen gestolen laptop in m'n huis willen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grotere merken hebben een centrale garantie afhandeling. Dan is een aankoopbon niet strikt noodzakelijk om support te krijgen. Hangt dus van je merk af, of je het via de winkelier of via een landelijk servicepunt moet doen.