Waarom zit er een hoofdtelefoonaansluiting op de CD-Speler van een computer en een volumeregelaar?

We waren aan de computer aan het 'sleutelen' en kwamen opeens op deze vraag. We wisten beide niet waar het voor dient/diende.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Das dan al een wat oudere cd-rom speler die je daar hebt. Tegenwoordig zit dat er niet meer op.
Het werd gebruikt om inderdaad muziek, zonder tussenkomst van een computerprogramma, af te kunnen spelen.
Een standalone cdspeler dus eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

simpel; zodat je muziek er op kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleine aanvulling: Dat geld alleen voor echte audio cd's, met mp3 e.d. gebeurt er niets.

Toegevoegd na 1 minuut:
bij sommige (nog oudere cd spelers zaten ook nog skipknoppen (nummer vooruit/achteruit) naast play/pauze/stop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verbinding in de computerkast tussen CD/DVD speler en geluidskaart gaat via een smal kabeltje. Zo krijg je geluid uit een CD die wordt afgespeeld. Indien er problemen zijn met het kabeltje of de audiokaart, kun je het volume zelf regelen via de CD speler en de speakers van de PC zelf en zelfs een hoofdtelefoon er op aan sluiten. De kwaliteit is natuurlijk minder dan een echte audiospeler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er waren vroeger zelfs spellen (Mortal Kombat 3 bv) die via deze methode de stage muziek afspeelden.

Als je die cd gewoon in een stereo-cdspeler legde, dan kon je de muziek luisteren