net een Samsung LED scherm uitgepakt. waarom is zwart grijs?

Ik heb een nieuwe Samsung led scherm. De kleuren vielen mij zwaar tegen. als ik het bureaublad helemaal zwart maak, dan is het net donkergrijs. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Zonder terug te sturen ?

Toegevoegd na 36 minuten:
Het type is : SyncMaster BX2431

Is aangesloten op HDMI

Toegevoegd na 40 minuten:
Hij piept ook als het scherm aan staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het ene LCD panel kan beter zijn dan het andere, zelfs uit dezelfde productie serie. Wellicht heeft jouw scherm veel last van zgn. "bleeding". Nu is het wel zo, dat alle LCD schermen hier in meer of mindere mate last van hebben. LED-based backlights kunnen beter zijn, omdat deze beter gedimd kunnen worden, maar lost het probleem niet 100% op.

Als je er ontevreden over bent, gewoon terug sturen. Binnen 7 dagen kan dit, zonder opgaaf van reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

vaak heeft dat scherm een knop voor auto-configuratie. dan worden de kleuren vanzelf goed ingesteld.
kijk anders ook je instellingen/drivers van je videokaart even na.

en ja...blijft het niks dan wordt het toch terug sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zwart staan de LED's uit, dan kan het zo zijn dat het niet helemaal zwart is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit mag toch eigenlijk niet het is een edge-lit monitor 24''
rechts onderin zitten knoppen om geluid, beeld enzo in te stellen, had ik eerst ook....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart is geen kleur dus als het scherm wat grijzer is dan zal hij altijd die kleur gebruiken voor de kleur zwart.
Dat is het contrast. Als het scherm uitstaat kun je zien hoe grijs(zwart) het scherm zal zijn.
In de regel geld dus dat hoe donkerder het scherm is hoe beter het contrast.

De leds kunnen niet met een lamp zwart maken. Als de kleur zwart nodig is worden de leds gewoon uitgeschakeld.