Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in Word oid een A3 printen van 2 A4'tjes?

Ik wil een plaatje uitprinten maar die wil ik op A3 formaat hebben, ik wil ds weten of ik een plaatje in 2en kan "knippen" en zo van 2 A4'tjes 1 groot plaatje maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
31K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je in Word als papierformaat A3 kiest, kan dit zondermeer. Niet altijd is het mogelijk van A4 naar A3 te upscalen. (Downscalen is eenvoudiger, dan print je gewoon 2 A4-tjes op een blad en daarmee is de grootte ongeveer A5).

Vaak is de hele opmaak naar de haaien als in je Word bij een gereed document het papierformaat van A4 in A3 wijzigt. Wat dan helpt is het origineel op A4 als PDF te printen/op te slaan. Vervolgens kun je een PDF wel op A3-grootte printen.

Mits je natuurlijk wel de beschikking hebt over een A3 printer... Anders kun je proberen in Word een A3 te kiezen en daar het plaatje zo groot mogelijk te plaatsen. Bij het printen naar een A4 printer, kan de printer er 2 passende A4-tjes van maken, maar of dat lukt, ligt aan de printer, driver, geheugen van de printer etc etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan bij afdrukken, eigenschappen aangeven dat je op A3 wilt printen en aangeven dat het aangepast aan het papierformaat moet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft niets met Word of enige andere toepassing te maken. Je kan het (mogelijk) instellen bij de printeropties.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding