Als je een pc van ebay haalt en de Nederlandse stekker in de voeding steekt werkt het dan of brand het door?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit moet in principe geen probleem zijn.
Vroeger zat er op de voeding een kleine switch om aan te geven dat er 110v of 230v in ging.
Tegenwoordig zit deze switch er niet meer op en is de voeding zelf slim genoeg om zelf te schakelen tussen deze twee voltages
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er staat altijd op een apparaat wat het spanningsgebied is waarop ze werken; bijv 90-240V. Dit geldt voor de meeste adapters, maar ook achterop een scherm staat het eigenlijk altijd.

Een PC voeding is vreemdgenoeg een rare uitzondering; daar staat het (vaak) niet aan de buitenkant op. Als je het zeker wilt weten, kun je beter eerst de voeding van je eBay computer los maken van het moederbord en schijven, alvorens te testen of de voeding doorbrandt of niet. Nog beter: maak de voeding open; in oude voedingen zit vaak een draad die op twee mogelijke pinnen gedrukt kan worden. Dan staat er wel 110V en 220V op de print erbij gedrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
past de stekker in de nederlands WCD, dat gaat dat wel goed