Zou 12 GB ipv 4 GB veel schelen in snelheid? Ik heb een redelijk moderne PC met een i5 750 processor en vaak veel vensters open.

Ik doe niet aan videobewerking. Ik zou ook kunnen doorsparen voor een 128 GB SSD.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb nu win 7 64 bit met 4 GB en vooral browservensters open. Het opstarten en afsluiten duurt erg lang, hoewel ik regelmatig reinig en programma's starten ook langzaam. Ik wil nu meer snelheid, maar ssd én ddr3 is me te duur. De c-partitie is ongeveer 60 GB, terwijl ik programma's standaard op d: installeer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees even onderstaande link.
http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/hardware/intern-geheugen-uitbreiden.htm

Het beste antwoord

Je zou bij taakbeheer moeten kijken of je veel meer dan 4Gb geheugen gebruikt (met veel vensters open), in dat geval zou het wel schelen als je geheugen bijplaatst.

Een SSD schijf scheelt vooral heel veel bij het opstarten, bij het lezen van de harde schijf, hoewel ook het virtueel geheugen (als dat op de ssd staat) er wel iets sneller van wordt.

Toegevoegd na 3 uur:
Jouw toevoeging, Pedro, maakt duidelijk dat je het meest gebaat bent bij een ssd schijf om je systeem op te zetten. Opstarten en afsluiten gaat dat een partij sneller.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

12GB is een héél groot verschil met 4GB, het ligt er vooral aan wat voor soort programma's je open hebt staan, als je bijvoorbeeld veel mappen hebt open staan en voor de rest niet veel dan zou ik 4GB nemen, maar als je veel internet-tabbladen of andere grote programma's open hebt staan dan zou ik 12GB nemen. Het ligt er echt aan wat je doet en het zal handig zijn als je beschrijft wat je voor vensters open hebt staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheeld veel dat zoiezo maar licht er net aan welke Windows je hebt want bijv Vista 32 bit kan max 3 gb aan dus ook al heb je 12 gb krijg je maar 3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is alleen voor win vista en de rest van de programma's en internet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook voor Windows 7 zo volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ walrus: in totaal krijg je dan maar 3 gb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@walrus volgens mij snap je de vraag of het onderwerp niet in beide gevallen zou ik zegge niet antwoorden
Ik zou eerst kijken of je er wel zoveel extra geheugen bij kan doen en of je pc het aankan (32/64 bits) en dan zou ik nog eerst 6 of 8 gb nemen. SSD heeft weinig nut als je alleen veel dingen open hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou een wisselbestand op een ssd niet snelheid opleveren?
Als ik 2 keer 2 GB toevoeg, zijn mijn slots vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien werkt dat wel maar dat is dan weer niet goed voor je SSD.
4G is genoeg als je geen al te wilde dingen doet. Sommige virusscanners kunnen de zaak vertragen, als je twee virusscanners of firewalls hebt geinstallleerd vraag je om problemen. Probeer eens een andere browser - google chrome is een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik vier verschillende browsers en ze verschillen weinig qua snelheid. Er loopt een virusscanner en Spybot.
Het ligt niet aan je specificaties, die zijn echt meer dan goed! Echt niet doen!

Dit zit dieper in je computer, 4gb is al heel veel, en zolang hij niet alles in gebruik heeft, heeft het geen zin om meer geheugen te nemen. Aan je geheugen ligt het niet, dat kan ik je nu al vertellen!

Je processor is ook meer dan goed, het ligt dus echt niet aan je hardware, geloof me!

Het zou een virus kunnen zijn, of programma's die conflicteren. Plaats eens hijackthis logje op nucia.eu
Zij zullen je verder helpen en het probleem oplossen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik een goeie game heb openstaan, en iets van 25 tabs, zit ik nog niet eens op 3 GB ram.

Dat kan het dus nooit zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Scan ook een met MBAM, te vinden op google.

Ik blijf het zeggen, je moet echt geen hardware er bij plaatsen, het heeft met je software te maken, dit kan het zijn