Is het mogelijk dat snelheden van powerline adapters omhoog gaan?

Op dit moment leggen de powerline adapters toch minimaal een dataverbinding van 5000 kb/s aan de dag of hoger. Aangezien ik maar met maximaal 800 kb/s kan downloaden(soms 1000 kb/s) is dit natuurlijk geen probleem.

Iets wat zeker te verwachten is is dat de internetsnelheid in dit kleine gehucht in de toekomst omhoog gaat, sowieso als ik zou verhuizen naar een stadscentrum is het al zeer aannemelijk dat ik sneller ga downloaden.

Is het dus mogelijk dat de doorvoersnelheid via het stroomnet door technologische verbeteringen nog omhoog gaat of is dit technisch onmogelijk?

Ik vind het namelijk een geweldig systeem. In principe heb je in je hele huis stroom waar je maar een aansluiting(stopcontact dus) hebt zonder dat je een heel netwerk van utp kabels hoeft aan te leggen. Draadloos is misschien een alternatief maar ik verkies dit daarboven.

Toegevoegd na 45 seconden:
in je hele huis stroom moet in je hele huis internet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi klementino,

alles gaat sneller en beter, dus je mag verwachten dat deze techniek ook voortschreidt.
helaas komen er steeds meer netvervuilers op het elektriciteitsnet, dat werkt de boel weer tegen.
het netto resultaat is naar verwachting positief.

helaas passeren deze apparaten nooit van de ene fase naar de andere. heb je een aansluiting met meerdere fasen, dan heb je niet overal internet.

maar waarom gebruik je geen draadloze router? dat kan toch ook? is veel goedkoper kost minder energie, en is in het algemeen sneller dan een netwerk over het elektriciteitsnet.
grote afstanden zijn te overbruggen met een repeater.
dus overal internet en met hedendaagse beveiliging is het haast niet te kraken.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik mij niet vergis is een powerline netwerk stabieler dan een wifi-netwerk. Of zie ik dat verkeerd? Het fijnste eraan vind ik dat het plug and play is.

Andere antwoorden (1)

Onder de 70 euro kun je op marktplaats al dergelijke adapters kopen die snelheiden van 25 MB halen. Ze zijn er zelf van hoger en ze werken er nog steeds aan om het sneller te maken. Ik wou het zelf ook in mijn huis maar ik was bang dat ik twee verschillende stroomnetwerken heb in mijn huis en het voor niks koop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met MB bedoel ik echt MB. Geen bits.