Mijn datum en tijdsinstelling op laptop kloppen niet, wat ik ook doe, telkens weer loop ie achter. Iemand tips?

Mijn laptop houdt de tijd en datum niet vast, ik moet dagelijks de datum en de tijd opnieuw instellen en toch blijft ie niet op de juiste datum/tijd, wat kan ik hieraan doen? Op dit moment geeft ie de tijd aan waarop ik gisteren de tijd weer eens veranderd heb. Is hier iemand die me kan vertellen wat ik kan doen zodat mijn tijd/datum weer kloppen en blijven kloppen. Verder heeft ie spontaan besloten dat het geluid niet meer werkt, ook dat heb ik al proberen te veranderen op alle mogelijke manier, maar ook dat werkt dus niet meer. En nu niet zeggen dat ik toe ben aan een nieuwe laptop want die kan ik me dus niet veroorloven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
9.4K

Het beste antwoord

Op je moederbord zit een kleine batterij. Deze zorgt ervoor dat de instellingen behouden blijven. Als deze niet meer functioneert of wordt bijgeladen zal de datum en tijd en andere instellingen steeds moeten worden ingegeven. Een batterij kost slechts enkele euro,s en afhankelijk van het type laptop vaal makkelijk zelf te plaatsen, of tegen kleine vergoeding in de winkel oid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas zal mijn batterijtje toch door een bedrijf vervangen moeten worden. Kosten incl. batterij toch nog ca. 50 euro :-(
Bedankt voor de antwoorden allemaal!

Andere antwoorden (2)

Mischien is het batterijtje van je moederbord die ook de tijd onthoudt op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou inderdaad het eerste zijn om te controleren.
Kimath
13 jaar geleden
Dat was ook mijn eerste gedachte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep !
Het bios batterijtje vervangen is stap 1 in tegenstelling tot een gewone pc
bij een laptop kan dit heel lastig zijn laat het dus uitvoeren door een goed bedrijf.
Dat het geluid uitvalt is me nog niet helemaal duidelijk maar wellicht heeft dat ook met een bios instelling te maken die nu vergeten wordt.
eerste stap is dus dat batterijtje vervangen en daarna gaan kijken hoe het geluid te verhelpen is.
capthavoc