USB poorten werken niet meer ,wat nu ?

Hallo
ik ben vandaag bezig geweest met een paar drivers voor een mediaplayer en moest een paar keer wat op een usb stick zetten via m'n pc
maar nu werken al m'n usb poorten ineens niet meer
ik heb diversen poorten aan de voor kant en aan de achterkant
m'n draadloze muis en toetsenboard reageren niet meer
het lampje op de usb stick gaat heel even aan en is gelijk weer uit
windows 7 geeft niets aan dat er wat in zit
via apparaatbeheer heb ik usb weg gehaald en gereset
dit haald niets uit
wat kan ik nog meer proberen ?

met de usbstick verwijderen heb ik wel steeds in de taakbalk de opdracht gegeven om dat te doen
het is niet zo dat ik hem er zomaar uit trok

het is best lastig , want ik moet ook nog wat printen en dat lukt nu ook niet

en dat gebeurt dan net weer op zaterdag middag :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (2)

Je zou een bootable Ubuntu-CD/DVD kunnen maken: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
http://www.youtube.com/watch?v=w8a-smrPlvE&hd=1 (Beetje verouderd vidje maar 't zal waarschijnlijk nog op een gelijke manier werken.)
Als de USB-poorten ook onder Ubuntu niet meer blijken te werken, dan lijkt 't er toch wel op dat je moederbord kapot is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werkt het ook als je windows in safemode opstart ?
ik moet trouwens nog ergens een cd van ubuntu hebben
ik ga het eens proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed plan. En dan maar gekijk Ububtu installeren en die Windows zooi eraf. Of dan tenminste dual boot maken of windows in een Virtual Machine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slechte ervaring met ubuntu maar ik heb het geprobeerd en dan werkt m'n usb ook niet
het ledje op de stick zie ik even opflitsen bij het erin en eruit halen verder niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vrees dus het ergste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"slechte ervaring met ubuntu"
Je hoeft er verder niet mee te werken als je dat niet wilt... Daar gaat dit topic ook niet over. "ik vrees dus het ergste"
Ik ook... Zit er nog garantie op de PC danwel het moederbord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet je toetsenbord het ook niet voordat windows is opgestart? Druk om de seconden op f8 wanneer je de pc hebt aangezet. Als er dan een menu verschijnt, dan weet je dat het probleem niet hardwarematig maar softwarematig is. Haal de stekker van je pc uit het stopcontact.
Druk vervolgens 10 seconden lang de "aan" knop van je pc in.
Stekker er weer instoppen en opnieuw instarten.
Geen resultaat?
Dan moet je weer precies hetzelfde doen, alleen moet je het batterijtje van je moederbord ook verwijderen.
Dus pc ff open en dan zie je ergens een batterij.
Die trek je eruit (natuurlijk stroom erafhalen)
Daarna weer reset of "aanknop" 10 seconden ingedrukt houden.
Weer niet gelukt? Dan mag je een nieuw moederbord aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ mmm
laatste was reactie op Sherpa. @yener
nee dan werkt m'n toetsenbord ook niet
zal het eens proberen met die stekker
maar als ik de batterij eruit haal moet ik zeker eerst een kopie van m'n bios maken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mmm
garantie verlopen :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's balen... Nieuwe halen :). Of even een PC bij het afvalbedrijf ophalen. Daar liggen vast wel wat Pentium4's te niksen. Of bij een bedrijf/gemeente in de buurt een systeembeheerder lief aankijken en vragen of ie nog ouwe zut (/moederbord) heeft wat ie kan missen.
Of gratisaftehalen.nl of was 't nu gratisoptehalen.nl...
Gewoon de driver cd van je moederbord er weer eens doorheen gooien en anders met de dvd van windows 7 een herstel laten uitvoeren.En anders kan je misschien met een USB-kaart op een vrij slot van je moedebord poorten creëren.Als laatste kan je vandaag op Zondag op de zwarte markt in Beverwijk en nieuw moederbord kopen.