Maxtor USB harddisk ontoegankelijk, hoe te fixen?

Vandaag viel de stroom uit in mijn huis. De pc die nog aanstond werd daardoor in 1 klap afgesloten. De pc werkt weer prima, maar een externe USB harddisk laat zich niet meer benaderen.

Wel te vinden via mijn computer, maar daarna direct te melding: map of bestand is beschadigd of onleesbaar

Een simpele foutcontrole werkt niet. Melding: kan schijfcontrole niet uitvoeren omdat er geen toegang tot de schijf is

Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik had er ook zo een, gekocht bij de mediamarkt. Er zit dacht ik 3 jaar garantie op. Had geen bon meer, wel afschrift van pintransactie.

Heb alles ingeleverd en na 3 weken kreeg ik een nieuwe. Balen natuurlijk dat alle foto's weg waren, naar dus had ik ook op DVD gezet.

Kort samengevat: Terug naar het verkooppunt! Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Leg hem een minuut of 20 in de vriezer (serieus!). Dan snel aan de PC hangen en proberen de bestanden op een andere PC te zetten. Heb ik al een keer baat bij gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Het bovenstaande advies miet je NIET uitvoeren. Het heeft geen enkele zin. En als je hem invriest zonder hem luchtdicht te verpakken, gaat ie sowieso kapot door de condensvorming als je hem eruit haalt. Broodje aap verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook met lucht dichte verpakking heb je nog condens, of je moet hem eerst vacumeren of in de silicagel verpakken XD
mjha....t is geen oplossing!
Goede tip: gebruik een Live cd van Ubuntu (Google maar even) die je gratis kunt ophalen. Vaak kun je vanuit Linux dan nog veel data van de HD afhalen en je maakt ook niet meer kapot (voor als het toch een virus was).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook een keer gehad, op een of andere reden was de geheele paritie verwijderd.
kijk eens of je partitie nog wel bestaat.
zo niet is dit heel simpel op te lossen door.
( sorry alvast ik weet echt geen kortere weg )
een Win XP instalatie cd te nemen, USB in je pc planten en pc opnieuw opstarten. opstarten vanaf CD naar het windows instalatie menu.
als dit opgestart is staat tussne je beschikbaare stations:
station X ( die van je USB dus ) xxxxxxx ongeprtitioneerde ruimte.
Maak een nieuwe partitie en sluit setup weer af, klaar is je nieuwe partitie ( aleen jammer dat je wel alles kwijd ben )

Toegevoegd na 3 uur:
sorry!, ik had even over het gedeelte Harddisk heen gelezen. ( dat verhaal hierboven geld alleen voor een USB stick :))
download Partitionmagic eens, dit kan wel wat meer als de standaard dingen van windows. hiermee kan je je schijf inlezen.
suc6!