Kan ik een bestand van 6GB op DVD branden?

Zoja, wat voor DVD's heb ik daarvoor nodig en vereist dat een speciale burner voor nodig?
(Ik weet dat ik het ook op een mem. stick kan zetten, maar daar gaat het me dus niet om)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.3K

Antwoorden (3)

je zult een dual layer brander moeten hebben
en dual layer dvd iets van 8 gig kan daarop.

Je kan volgens mij in elk programma waarmee je brandt de info tool over je brander en welke type dvd hij kan lezen en branden vinden ,let wel soms kan hij ze wel lezen
maar niet branden let daar dus wel op
Ik ben er eigenlijk niet zo dol op vaak blijkt dat die dingen wel werken op de pc waar je ze gebrand hebt maar dan weer niet gelezen worden op je dvd speler enzo.
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens. En je hebt ook nog het plus en min formaat. Als je een film erop zet moet het wel door je DVD speler afgespeeld kunnen worden. Hoewel de moderne apparaten meestal alle formaten wel aankunnen, kan het inderdaad nog wel eens een probleem geven.
capthavoc
13 jaar geleden
Soms is het makkelijker ze te converteren naar divx en/of ze kleiner maken dan 4.7 gig (je speler moet dan wel divx aankunnen) Op www.givewayoftheday.com worden regelmatig converter gratis aangeboden.
capthavoc
13 jaar geleden
oops het moet www.giveawayoftheday.com zijn a-tje vergeten
Dat kan op een beschrijfbare Dual Layer DVD, aangeduid als DVD DL+R of DVD DL-R. Soms staat er 8.5 op. Er kan ongeveer 8,5 GB aan informatie op. Op een normale beschrijfbare DVD gaat ongeveer 4,7 GB.

Je kunt deze kopen bij o.a. Opus Supplies van het goede merk Verbatim.

Je hebt een brander nodig die Dual Layer DVD's kan branden en je moet ook weten of het een min (-R) of plus (+R) aankan. Veel branders kunnen beide aan.

Op deze manier kan je zeker 6 GB aan informatie branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALLE branders van de laatste 10 jaar ofzo kunnen zowel + als - aan, en zijn ook allemaal Dual Layer, dus de jouwe zal dat ook wel kunnen.
Je hoeft dus alleen maar een Dual Layer dvd-tje te halen.
Heel makkelijk.
Op een USB stick zou nog lastiger zijn als je denkt, want die worden in de regel namelijk altijd automatisch geformateerd als FAT. en FAT kan maar bestanden tot 4 GB aan, en dan zou je het bestand moeten splitsen.
Dus als het echt 1 bestand is, dan is op DVD zetten inderdaad de beste keuze.