Bij opstarten van laptop een foutmelding en een tikkend geluid. Waarschijnlijk harde schijf. Wat zijn de gemiddelde rep.kosten? nu offerte van 95 euro

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het ook weleens: bij mij is het ongeveer een tientje arbeid, kosten voor nieuwe schijf (gewoon adviesprijs aanhouden als die er is) en verder eigenlijk niets. Die offerte is niet te hoog denk ik als het inclusief datarecovery en vervanging harddisk is...

Antwoorden (2)

Je kunt zelf een laptop-schijfje van ruim 300 GB via een webshop aanschaffen voor ca. 50 euro. Het vervabgen gaat heel gemakkelijk via een klepje aan de onderkant.
Dat is dus veel goedkoper. Als je echter wilt dat iemand daar weer Windows op installeert dan is 100 euro een normale prijs voor de hele operatie. Als je dat zelf kunt dan ben je dus voor de helft van dat bedrag klaar.
escape
13 jaar geleden
Als dat incl besturingssysteem, jouw software én extra data overzetten, vind ik dat geen raar bedrag. Natuurlijk is het goedkoper als je het zelf doet. Maar om de data gemakkelijk uit te lezen hebt je een bepaalde draadverbinding nodig. Zo'n stukje gereedschap is ook eur 30. Je zou het ook zonder kunnen maar dat kost wel wat tijd bij een laptop.