Wat is het verschil tussen de processorgebruik en de RAM geheugen ?

ik heb windows 7 met 6gb ram maar ik heb zo een gadget dat u processor en ram toont hoeveel dat er gebruikt word maar snap niet wat het verschil tussen processorgebruik en de RAM geheugen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5.6K

Het beste antwoord

Een processor in een computer stuurt alle informatie naar de juiste plek toe. Als jij iets intoetst op het toetsenbord van je computer moet je computer daar vervolgens iets mee doen. De processor zorgt ervoor dat de letter op het scherm verschijnt bijvoorbeeld. Hoe sneller de processor is hoe sneller de informatie verwerkt kan worden. Door alle processen die op je computer werken krijgt een processor heel veel informatie te verwerken. Een snelle processor zorgt er dus voor dat je computer sneller werkt.

Het RAM geheugen slaat een korte tijd informatie op die je later nodig kan hebben. Als jij een stuk tekst of een afbeelding van een website kopieert wordt dat even opgeslagen in het RAM geheugen zodat je het ergens anders weer kan plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je processor is het deel van de computer dat echt rekent.
Je RAM geheugen is de plek waar de actieve processen in zijn opgenomen.

Vergelijk het met een auto: de processor is de motor van de auto en de bestuurder.
Het RAM geheugen is de plek waar de bestuurder in zit. Er kunnen ook nog andere mensen in zitten die eventueel het stuur kunnen overnemen. Maar er kunnen niet meer dan ... bestuurders in de auto zitten, oftewel er kan niet meer dan 6GB aan programmas met bijbehorende data openstaan in je geheugen.

zo ongeveer.