Effect van lang stilligen op een harde schijf?

Wanneer een harde schijf lange tijd offline is, kan ik dan zeker zijn dat deze na x tijd (bv. een jaar) nog zal opstarten + gegevens nog ok zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de ouderdom van de harde schijf. Uit ervaring heb ik gemerkt dat een oude schijf (ong 5 jaar) zich niet meer laat uitlezen. Maar een schijf van nog geen jaar oud (en die tijd dus ook echt niet gebruikt is) werkt nog steeds prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

werkt nog wel hoor.
harde schijf word juist gebruikt voor data om voor langere termijnen op te slaan.dus zolang je hem goed hebt opgeborgen dacht ik niets aan het handje.