Mijn computer loopt steeds vast.

Ik weet dat dit tal van oorzaken kan hebben! Zowel hardwarematig als softwarematig. Maar hoe kom ik daar achter? Zijn daar trucs voor om makkelijk te kunnen troubleshooten?

Ik bedoel ECHT vast, zo dat ook de muispijl niet meer bewogen kan worden en de klok stilstaat. Geen blauw scherm of een foutmelding ofzo.
Temperatuur al naar gekeken, die word niet overdreven heet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als dit probleem nog niet zo heel lang gaande is, is de vraag.... heb je al systeemherstel geprobeerd? naar een datum voordat het probleem ontstond.

Verder tja met echt vast vast, je kan wel dingen gaan gebruiken als freeregistry cleaner, en free ccleaner. Ik heb zo'n vermoeden dat het hem niet gaat worden in deze.

Je kan wel proberen om met je rechtmuisknop op deze computer te klikken en dan voor eigenschappen te kiezen, controleer daar de hoeveelheid intern geheugen, geeft hij nog wel aan wat er inzit. Want dat zou ook een oorzaak kunnen zijn en intern geheugen is het meest makkelijk en goedkoopst op te lossen hardware probleem.

je kan altijd je pc opnieuw installeren, bestaat het probleem dan nog steeds, dan is het een hardwarematig probleem, kan je videokaart zijn, je moederbord, je voeding of intern geheugen. Dat test je alleen door het te vervangen door een andere.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi deb ;-)

Andere antwoorden (1)

Heb je al eens gedefragmenteerd en een schijfopruiming gedaan? Is jouw werkgeheugen groot genoeg? Hal overbodige zooi eraf. Kijk eens of je een programma kan vinden die de werking diagnostiseert.
Succes