Laptopbatterij kapot?

De laatste dagen valt mijn laptop vaak vanzelf uit, terwijl hij wél in de stekker steekt. Mijn batterij schijnt niet meer goed te laden, het lichtje dat het opladen aanduid gaat enkele seconden aan en dan weer enkele seconden uit.
Mogelijks is mijn batterij aan het overlijden? Ik heb mijn laptop meer dan 6 jaar. Is het echter normaal dat de PC dan soms ook uitvalt terwijl hij toch in het stopcontact steekt? Het is in ieder geval wel al altijd zo geweest dat als je de batterij verwijdert ook niet meer met de computer kunt werken, zelfs als hij in het stopcontact steekt. Het is een Medion 95400 en ik zag dat een nieuwe batterij 110 € kost. Het lijkt me dus niet meer zo interessant een nieuwe batterij te kopen. Ik zou mijn laptop niettemin heel graag behouden. Hij was een geschenk van mijn vader en bovendien is het een AZERTY, en in Nederland schijn je die niet gemakkelijk te kunnen kopen. Etcetera etcetera...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Heb je al een andere adapter geprobeerd?
Daar zou het ook goed aan kunnen liggen!
Heb namelijk zelf ook enkele van zulke gevalletjes meegemaakt.

En als bij een andere adapter het zelfde gebeurd, dan zal je het inderdaad bij de accu zelf moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou kunnen kijken of de batterij nog goed contact maakt. Haal je batterij eruit en maak de contactjes schoon. Controleer gelijk of de contactjes in de laptop ook schoon zijn (en of ze niet defect zijn).
bamibal
13 jaar geleden
Volgens mijn is inderdaad je batterij op,ik heb voor jou nog een batterij die werkt .Ik heb geen laptop meer dus kun je hem krijgen.Deze oplader is misschien een jaar of 4 oud.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij kan ook inderdaad slecht contact maken zou je alles even in kunnen spuiten met contactspray
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kcarnewal@yahoo.com ik zoek enkel de batterij hoor
Mail je me alsjeblief?
6 jaar is erg lang voor een accu. Schoonmaken (zoals eerder gezegd) zou ik zeker als eerste proberen. Ik heb zelf een accu van 2 jaar oud, nieuw leven ingeblazen door hem in te vriezen; Je pakt de batterij goed in en legt hem een nacht in de vriezer. Daarna laad je hem helemaal op. Misschien werkt het bij jou niet, maar ...wie niet waagt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou mijn laptop niettemin heel graag behouden. Hij was een geschenk van mijn vader en bovendien is het een AZERTY, en in Nederland schijn je die niet gemakkelijk te kunnen kopen. Etcetera etcetera…

En om deze reden zou er bij mij een andere batterij inkomen als die laptop verder nog goed voldoet.Ik zou op diverse sites kijken waar deze batterijen nog te koop zijn met een flinke capaciteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Karnie,

6 jaar is een hoge leeftijd voor een batterij, dus die is vermoedelijk overleden.
met de stekker in het stopcontact moet de laptop normaal werken.
ik vermoed dat de koeling niet geheel tof meer is
schoonmaken en dan zal het vermoedelijk wel beter gaan
bij het schoonmaken van de ventilator moet je de boel blokkeren, als de fan draait op de zuigkracht van de stofzuiger, dan is de kans groot dat de achterliggende elektronica sneuvelt.
(met sate prikketje oid blokkeren) vergeet niet om ook het vuil tussen de koelribben te verwijderen.

suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ik met de rest mee ga een laptop van 6 jaar oud!!!
Dan heeft die het erg lang gedaan of jij hebt meer geluk dan mij ;)