Mijn notebook 'blaast' nu onafgebroken. Heeft dit met koeling te maken? Wat kunnen de gevolgen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het kan verschillende oorzaken hebben.

1. Teveel stof waardoor hij de temperatuur niet af kan voeren zoals al genoemd.

2. De temperatuursensor is kapot waardoor hij denkt dat de laptop veelste warm wordt.

3. De ventilator is kapot en moet vervangen worden.

Mogelijke oplossingen:

1. Voorzichtig uitblazen met een compressor of uitzuigen met een stofzuiger (het eerste werkt beter)

2. Dan moet deze vervangen worden.

3. Dan moet deze vervangen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heeft enigszins met de koeling te maken. Is teken dat je computer te warm is en dat hij continu of regelmatig 'adem' moet halen.

Gevolgen zullen er niet direct zijn, maar op lange termijn zal je koeling het toch begeven, waardoor je computer zal over hitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha als jij je notebook onafgebroken ballast dan is er niks aan de hand. doet hij dit terwijl je niks anders doet als anders dan kan deze zijn warmte niet kwijd.
dan zitten je koelribben van je CPU verstopt met stof, als je een beetje handig ben kan je dit zelf schoonmaken anders moet je hem eens naar een computterzaak brengen of imand die er verstand van heeft.
waneer dit niet gebeurd zal vroeg of laat je CPU de geest geeven en het MOBO mee neemen kortom...hijs dan goe stuk!
schoon zal de notebook het weer prima doen:)

om te voorkomen dat het snel weer gebeurd, niet je notebook op bed, bank of denken zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij blaast omdat hij juist niet goed koelt. Veelal te veel stof voor/tussen de koelribben. Om je processor te sparen zal deze zijn snelheid (drastisch) reduceren. Het gevolg is dat je laptop langzamer wordt en je ventilator sneller slijt. Eventueel kan je processor door de extra warmte sneller kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tovenaar vergeet een belangrijke mogelijkheid:
Het is koud buiten dus stook je het lekker warm binnen. Lekker voor jou maar niet voor jouw notebook.