kan je een monitor aansluiten op een andere monitor?

ik heb 2 hp 1740 monitoren en ik wil gebruik van maken, maar in de computerkast is er maar 1 beeldschermpoort dus ik wil weten of het ook anders kan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
8K

Antwoorden (4)

je kan ze in elk geval niet doorlussen als je dat vraagt
maar wat wil je precies 2 keer hetzelfde beeld of uitgebreid beeld ?

je kan een extra videokaart installeren met 2 poorten
soms zitten er 1 vga en 1 dvi poort op die kan je met een extra adaptor wel ombouwen, zit er vaak ook nog wel bij
want in de meeste gevallen zal het installeren van 1 extra videokaart de ander uitschakelen.

Als je videokaart er over beschikt kan je een uitbreiding kaart aangeschaffen en kaarten koppelen

maar het ligt er dus aan wat je precies wilt wat de beste optie is.
capthavoc
13 jaar geleden
Als jou pc geen divx uitgang heeft (een langwerpige uitgang met veel) gaatjes, dan kun bij vriendjes wel een videokaartje 'bietsen' of er een voor EUR 30 kopen.. Je moet wel weten wat je wilt (zie boven). Maar het werkt altijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die extra kaart moet of 2 aansluitingen hebben of 1 aansluiting, maar dan moet het wel een pci kaart zijn, anders wordt de aanwezige uitgang afgesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet een monitor op een andere monitor aansluiten.
Maar er zijn wel VGA/ DVI splitters die in jouw geval wel bruikbaar kunnen zijn.
(Ik weet niet welke aansluiting jij hebt.)
Kijk voor de splitters bij de bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je computer maar één beeldscherm poort heeft, dan kan je alleen maar meerdere monitoren aansluiten als jij op elke monitor hetzelfde beeld wil hebben. Wil je op elke monitor een verschillend beeld hebben, dan heb je meerdere poorten nodig op jouw computer.

Sommige computers hebben en een VGA poort en een DVI poort. Hierop kan je dan een VGA monitor en een monitor met een DVI ingang op aansluiten.
Ik ben bang dat jij een andere grafische kaart moeten aanschaffen voor de computer. Ik weet niet zeker of er ook USB monitoren zijn.