Is het slecht om een HDD 24 uur per dag aan te laten staan?

Mijn Myditto En Iomega 1TB HDD Samen 24 uur per dag te laten draaien, Zou dit slecht zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

ja het is een beetje energie verspilling.:) je moet eens bij je instellingen kijken. soms kan je instellen dat je hardeschijven na een half uur in slaapstand gaan.
die starten dan weer bij oproep. dit zal wel wat beter zijn voor de levensduur ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een harddisk is over het algemeen een mechanisch apparaat (tenzij je een SSD zou hebben). Dezen gaan op den duur kapot door mechanische slijtage. Als je je HDD continue hebt draaien, zul je eerder aan dat punt toekomen, maar waarschijnlijk zal het totaal aantal arbeidsuren van de disk niet minder zijn dan wanneer je het apparaat slechts sporadisch zou hebben ingezet.