Ja je kunt je eigen besturingssysteem maken.

A. tanenbaum heeft een boek geschreven met daarin de code voor een operating system Minix (een simpele versie van unix). Als je zelf een besturingssyteem wilt maken is dit een goed begin.

Een besturingssysteem bestaat meestal uit een opstart sequentie en aansturingsprogramma's voor verschillende stukken hardware. Voornamelijk de CPU, moederbord en dergelijke.

Ook Linus Torvald heeft (in eerste instantie alleen) een eigen OS gemaakt, Linux. Hier zijn later veel meer mensen bij betrokken geraakt. Als je wilt meehelpen aan een OS is dit een goede manier. Je hoeft niet vanuit niets te beginnen en kunt wel helpen bij het (beter) maken van een besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze zijn er; dus ja..

Misschien iets meer uitleg over wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet van mij, ik wilde hetzelfde antwoord geven.
+ dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
^^ thnx
haha misschien wel handig ja :)
Ze bestaan, dus ja het is mogelijk om een besturingssysteem te maken.

Wil je dit zelf gaan doen? Het lijkt mij in ieder geval wel heel ingewikkeld om dat zelf te gaan programmeren, maar als je het echt wilt doen moet je even een google search doen. Ik denk niet dat de mensen hier precies weten hoe zoiets werkt, er zijn vast wel fora voor.

Of je kan gewoon informatica gaan studeren :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Is het mogelijk om een besturingssysteem te maken?''
JA dat kan, hoe? ik heb geen idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier heb je een link (besturingssysteem) :
http://www.wikihow.com/Make-a-Computer-Operating-System
link pcb (printplaten):
http://wiki.altium.com/display/ADOH/Tutorial+-+Getting+Started+with+PCB+Design

Toegevoegd na 7 minuten:
beginners link:
http://wiki.osdev.org/Getting_Started
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want er zijn tientallen.
Of je 't zelf een besturingssysteem van betekenis kan maken? Alleen als je een nieuwe markt kan aanboren, en als je veel doorzettingsvermogen hebt en zo kundig bent dat je een team van specialisten om je heen kunt verzamelen.