Waarom werkt het "tree" commando niet in de terminal?(centOS)

Ik heb net Centos op vmware gegooid maar ik wil via de terminal in VIM een .sh bestand schrijven die mappen aanmaakt verwijderd en dergelijke. ik kan alleen het tree commando niet uitvoeren om de structuur te zien

[r@localhost testsh]$ man tree
No manual entry for tree
[r@localhost testsh]$ tree
bash: tree: command not found

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Tree is geen onderdeel van CentOS.

Je kunt het wel bij Fedora downloaden en vervolgens installeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijvoorbeeld die van Fedora 4:

wget http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/4/SRPMS/tree-1.5.0-3.src.rpm

rpmbuild --rebuild --recompile tree-1.5.0-3.src.rpm

Toegevoegd na 21 minuten:
Of je gebruikt list -R

Toegevoegd na 22 minuten:
Sorry, natuurlijk ls -R
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar: bij mij roepen dat ik 't toch maar veranderd heb, terwijl jij jouw antwoord hebt uitgebreid met mijn antwoord nadat ik er al ls had neergezet.
rose
13 jaar geleden
Ja, ik had eerst de toevoeging gedaan, vervolgens zag ik dat jij je antwoord (vijf minuten daarvoor) gewijzigd had... Je kunt zo'n toevoeging niet meer weghalen zonder het hele antwoord te verwijderen. Dat leek me wat al te resoluut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ls -R is niet echt overzichtelijk( naar mijn mening) daarbij gebruik ik ook de level opties van tree (bijvoorbeeld tree -L 7)in het script. Overigens de link na "wget" is outdated.
het moet het volgende zijn:
wget http://archives.fedoraproject.org/pub/archive/fedora/linux/core/5/source/SRPMS/tree-1.5.0-3.src.rpm

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Je hebt het toch maar veranderd, zie ik nu....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per abuis had ik eerst DIR gezegd, dat klopt. Echter:
DIR zou ook moeten kunnen werken, onder een aantal Linux-versies (en staat ook genoemd in de link die ik aanhaalde). Waarschijnlijk omdat men dat zo gewoon is onder DOS/Windows, heeft men 't ook maar bij een aantal Linux distro's d'r in gezet?
rose
13 jaar geleden
Dat klopt inderdaad. Dir is op veel Linux versies een alias van ls en werkt dan ook net als ls. Ik denk inderdaad om (windows/dos) gebruikers tegemoet te komen. +