Het beeldscherm van mijn buurvrouw haar PC geeft aan als je de PC aanzet OUT OF REACH wat is er aan de hand en kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vermoedelijk staan de instellingen van de videokaart te hoog voor de monitor. In de veilige modus ( f8) kan je het aanpassen

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel de f8 knop indrukken kort na de bios tijdens het opstarten..

Als u Windows in de veilige modus start, wordt het programma gestart met een beperkte set bestanden en stuurprogramma's. Er worden in de veilige modus geen opstartprogramma's uitgevoerd en alleen de basisstuurprogramma's die nodig zijn om Windows te kunnen opstarten, worden geïnstalleerd.

U kunt de veilige modus gebruiken voor het oplossen van problemen met programma's en stuurprogramma's die niet correct worden gestart en die ervoor zorgen dat Windows niet correct wordt opgestart. Als een probleem niet opnieuw optreedt wanneer u de computer in de veilige modus start, kunt u de standaardinstellingen en de basisstuurprogramma's elimineren als mogelijke oorzaken van het desbetreffende probleem. Als een programma, een apparaat of een stuurprogramma dat u onlangs hebt geïnstalleerd ervoor zorgt dat Windows niet correct kan worden opgestart, kunt u uw computer opstarten in de veilige modus, zodat u het desbetreffende item kunt verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beeld wat de computer uitgeeft kan de monitor niet aan/verwerken. Als je In de veilige modus opstart (voor het XP logo F8 drukken) kun je de beeldschermresolutie aanpassen (bv. 1024x768 pixels bij 60/75 Hz) . Daarna gewoon opstarten en kijken, wat de monitor kan of niet niet kan.

Een nieuwe monitor kopen die de hoge resolutie wel aankan is ook een optie. ;-)