Door hem van je desktop naar de prullenbak te slepen? Ik heb geen iMac, maar volgens mij is dit wel de methode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druk op je toetsenbord op het rechter icoontje (pijltje met balkje eronder) en hij komt eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door op de CD uitwerptoets te drukken op het toetsenbord. Ongeveer een seconde indrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verwijdermechanisme voor de cd is op de iMac elektronisch in plaats van mechanisch. Als u tijdens het opstarten een opstart-cd wilt verwijderen, houdt u de muisknop ingedrukt totdat de cd wordt verwijderd. Als de cd geen opstartschijf is, wacht u tot de iMac is opgestart en sleept u het cd-symbool naar de prullenmand.

Als het niet lukt om een cd op deze manier te verwijderen, is er een verwijderknop die u met een klein, bot voorwerp, zoals een paperclip, kunt activeren. De knop bevindt zich rechts van de cd-sleuf, zoals weergegeven in afbeelding 1. U kunt een cd alleen op deze manier verwijderen als de computer is ingeschakeld.

Afbeelding 1. Knop voor handmatige verwijdering

Als een cd wordt verwijderd, komt deze zo ver uit de sleuf dat u net het gat in het midden kunt pakken om de cd op een veilige manier te verwijderen.

Belangrijk: wanneer u een cd hebt verwijderd met de knop voor handmatige verwijdering, dient u de iMac opnieuw op te starten om de cd-romspeler te kunnen gebruiken.

Opmerking: In een cd-sleuf kunnen alleen ronde cd's met de standaardafmeting (doorsnee 120mm) worden gebruikt. Het mechanisme ondersteunt geen kleinere cd's of onregelmatig gevormde cd's. Gebruik van dergelijke cd's kan schade veroorzaken.