Het is niet mogelijk dat voor een specifiek vbscript bestand zo te doen dat het op een andere pc ook werkt.

Je kunt wel een snelkoppeling naar het bestand maken en dat een ander icon geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook het icon voor alle vbscript (.vbs) bestanden wijzigen, maar dat is vast niet wat je wilt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoe je het Icoon voor een specifiek bestandstype in Windows 7 kunt wijzigen lees je hier:

http://www.winhelponline.com/blog/change-file-type-icon-windows-7-and-vista/
rose