nieuwe windows 7 installeren ?

ik ga windows 7 pro installeren en gaan ALLE bestanden weg zijn muziek , films , games enzo.. ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

hm, dat is grappig, heb het van de week nog op mn eigen pc gedaan. als je er niet voor kiest om je hd te formatten, word alles in een map windows.old gegooid. (na installatie van win7 te vinden in deze computer-> c.) alles staat er in dezelfde volgorde in als voor de installatie, alleen zul je sommige programma's niet meer kunnen draaien, omdat die een registersleutel nodig hebben, die moet je dus opnieuw installeren. je muziek staat bijvoorbeeld in de map C:\Windows.old\Users\GEBRUIKER\Music. het is wel aan te raden om ergens een backup te maken van bestanden die je liever niet kwijt wil zoals vakantiefoto's, administratie meuk of je muziekcollectie, maar dat is aan je zelf of je dat wilt doen.

de makkelijke manier: als je van een andere versie van win7 (home premium ofzo) naar pro gaat, kun je volgens mij ook gewoon een key invullen (werd bij je windows geleverd als je hem legaal hebt verkregen) bij windows anytime upgrade (dus niet update) en dan hoeven je alleen te rebooten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor. Bestanden blijven gewoon op de HD staan. Wat veel techneuten evenwel doen is op de HD een nieuwe partitie aanmaken met daarop het nieuwe besturingssysteem.
Dat doen ze uit voorzorg omdat het wel eens is voorgekomen dat oude applicaties moeite bleken te hebben met een nieuw besturingssysteem. Die fouten zijn er na een paar maanden wel weer uit gehaald door de uitgever maar men houdt het liever op nul risiko.
Hoe je een partitie maken kan vind je via "Help"beschreven. Als je dat desgewenst gedaan hebt installeer je 7 op dat deel. Je hebt dan altijd de mogelijkheid om te switchen naar je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw programma's zullen niet meer werken. Je kunt beter al jouw data en de backup van door jouw geïnstalleerde programma's, meert wachtwoorden en codes, beter op een dvd zetten en windows 7 volledig schoon installeren. Daarom draai ik nog steeds op XP, teveel werk om naar W7 over te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
als je pc echt w 7 zonder probleem aan kan moet je het zeker doen echt de moeite waard zeker al je 64 bits kan draaien
De bestanden zelf zijn niet weg, maar worden verplaatst naar de map Windows.old (zolang je maar niet kiest voor formatteren tijdens installatie als die mogelijkheid al wordt geboden). Maar als je een programma/game hebt geïnstalleerd in Windows, zul je hem na installatie niet meer terugvinden in het startmenu. Herinstallatie van alle programma's en games van de oorspronkelijke installatiebron is dus nodig. Als dat er veel zijn is dat nogal een klus. Documenten, films en muziek zijn wel te vinden, maar niet op hun gebruikelijke plaats.