hoe schakel je de hoofdtelefoon uitgang uit van een laptop als er iets in zit?

Dankzij een sublieme actie van mijn dochter is de plug van de hoofdtelefoon in de uitgang afgebroken.
Ondanks diverse pogingen om het achterste stukje eruit te halen zit die er nog steeds in.
Is het mogelijk om het contact wat gemaakt wordt, waardoor er geen geluid uit mijn laptopspeaker komt, software matig te overbruggen/uit te schakelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Je zou ook een USB geluidskaart kunnen aanschaffen.
Daarmee omzeil je de interne geluidskaart van de laptop en krijg je een USB-stick met daarop een hoofdtelefoon aansluiting. Daarop kan je dan ook weer losse luidsprekers aansluiten.
In windows 7 is het misschien mogelijk om het geluid toch naar de interne speakers te sturen terwijl er een plugje in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kun je er niet een klein (hout) schroefje in zien te peuteren en dat naar je toe trekken?
Als digibeet,kan ik je helaas geen softwarematig antwoord aan de hand doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als techneut heb ik al van alles geprobeerd tot grote schrik van mijn vrouw die de laptop al in rook zag opgaan.
maar helaas het zit erin en ik heb moeten toezeggen dat ik op de hardwarematige manier stop met proberen.
Je kunt ook de hoofdtelefoon aansluiting (laten) vervangen voor een nieuwe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat zal niet gaan. Probeer de afgebroken plug eruit te peuteren. Anders je laptop open schroeven om zo de hele unit te fixen (wel wat ervaring voor nodig)

En als je er echt niets meer voor over hebt de plug er gewoon rustig uitrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit stukje niet met een dun haakje eruit te trekken of met een dunne staafmagneet. Softwarematig is dit probleem niet te fixen vanwege de hardware matige overbrugging door het resterende stukje metaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok zo leer ik weer wat bij!