Hoe maak ik connectie met de expander?

Ik deel internet met mijn bovenbuurvrouw, maar de verbinding is niet optimaal en daarom heb ik een expander gekocht.

Expander: wireless-G Range merk Linksys Model WRE54G.

Laptop 1 :Windows systeem
Laptop 2: Linux systeem

Met Laptop 1 kan ik connecten met de Expander, maar NIET met het wireless netwerk.

Met Laptop 2 kan ik NIET connecten met de Expander, maar wel met het wireless netwerk.

Heeft iemand tips? (Helaas wil de buurvrouw geen netwerkkabel)

Wat voor soort bedrijven kan ik hiervoor benaderen?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je zien dat de expander connectie heeft gemaakt met de draadloze router ? Heb je de security instellingen in de router goed ingevuld ? Je kan toch niet zien of je op de expander connecteert of rechtstreeks op de router ? De expander verlengt gewoon het signaal toch ?
Annswers
13 jaar geleden
Er is geen router, bedoel je de modem?

Het beste antwoord

Ik ben toevallig zelf bekend met deze linksys wireless expander, maar kan er absoluut niet positief over spreken (ondanks linksys verder top producten in zijn assortiment heeft).

Mogelijk heeft je router (waarvan je het bereik wil vergroten) een beveiliging zoals WEP , WPA of WPA2. Hij kan dat signaal wel herhalen maar kan de encryptie (beveiliging) niet doorgeven.

Een hele andere oplossing (maar die wel goed werkt):
Ga met powerline werken. Kijk bijvoorbeeld eens naar een kitje van D-link (DHP-303). Het is welliswaar niet draadloos maar je kunt met een eenvoudig netwerkkabeltje aan zo'n adapter wel overal in huis internetten.