Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen tegen een hete laptop??

mijn mini laptop wordt na een tijdje best heet aan de onderkant. Het is iets van een Medion Akoya o.i.d. Ik probeer een zo goedkoop mogelijke oplossing te vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Hou een stofzuiger bij de ventilator.

Deïnstalleer programma's die je niet nodig hebt

Sluit programma's af die je niet nodig hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale laptopventilatoren te koop, je zet je laptop daar dan op en deze koelt de laptop af. Wij gebruiken deze ook omdat alles zo heet wordt en ook de tafel waar de laptop op staat.
Je hebt ze in vele maten en uitvoeringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast een ventilator wil dit ook helpen:


Haal anders een paar klepjes van je laptop open en ga er met de stofzuiger langs. Vooral bij de venilatie.

Ook scheelt het als je de laptop op zijn spaarstand zet. (het beeld hoort hetzelfde te blijven als de oplader aangesloten is)

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg twee koelelementen uit de diepvries op een dienblad, leg daar een doekje over en zet daar je laptop op. Dienblad op schoot en je laptop blijft koel. Werkt prima bij mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijken naar een bios update. Daarin zijn meestal de oververhittingsproblemen aangepakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak de klepjes aan de onderkant eens open en probeer de koelblokjes eens uit te blazen met een compressor (kun je meestal bij de lokale computerboer wel even vragen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een stofzuiger en zuig alle stof op via de ventilatiegaten. Als de laptop makkelijk open kan: probeer dan ook eens, en dan nog een keer zuigen. Let wel op dat je niet te woest doet - electronica is gevoeilig. Haal de stekker en de accu er eerst af.

Schakel Windows Search uit. Die is continue je laptop aan 't belasten omdat ie continue naar wijzigingen zoekt (als 't goed is doet ie dat alleen als je zelf niet met de laptop bezig bent. Maar ik zou daar niet teveel op vertrouwen).

Neem NOD32: die is sneller met scannen dan andere virusscanners. Dus eerder klaar, dus neemt ie minder stroom, dus minder hitteontwikkeling.

Malware houdt de PC vaak druk gaande (=meer hitte). Doe eens een scan op: http://pandasecurity.com/activescan.

Neem een SSD-schijf als je die kan betalen. Een ouderwetse harddisk zorgt voor meer warmteontwikkeling dan een SSD-schijf.

Schakel zaken van programma's uit die continue bezig zijn, zoals spellingscontrole.

Ik denk trouwens dat 't allemaal niet zo heel veel zal helpen... Maar allah! Proberen kan geen kwaad.

Er zijn onderstellen te krijgen met ingebouwde ventilatoren. Die zorgen voor meer afvoer van de warmte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding