welke linux raden jullie me aan op op een oude powermac te zetten ?

powermac g4 533 mhz genoeg schijfruimte en werkgeheugen
ik heb er nu xubuntu 10.4 op staan
maar ik zie dat de cpu zelf als ik niets doe al tegen de 90 % staat het geheugen is meer dan voldoende het lijkt alsof de swap totaal niet gebruikt wordt
natuurlijk is flash ook een probleem
ik vraag me af opf xubuntu 9.10 of versie een oplossing is
ik meen te zien dat flash daar nog wel werkt ?
geen idee
ik krijg die ISO niet goed gebrand ?
hij wil niet booten vanaf een 9.10 cd
met 10.4 wel op dezelfde brander gebrand
het draait perfect op mijn windows 7 machine natuurlijk
maar
het zou perfect zijn als ik deze oude powermac weer wat kan opkrikken of is mac osx 10.4 het hoogste haalbare ?

Toegevoegd na 1 dag:
wat ik eigenlijk wil weten is welke linux werkt zodanig dat het te vergelijk is met windows ? ook met wat ruimte in de snelheid
dus inclusief youtube want daar loop ik echt op vast wat ik ook probeerde

capthavoc
13 jaar geleden

Het beste antwoord

of is mac osx 10.4 het hoogste haalbare.......
Als je die hebt, zou ik er zeker geen linux op zetten. Linux kan daar niet bij in de schaduw staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fluxubuntu, DSL, DeLi en debian kan je ook eens proberen goed voor oude pc's.

Toegevoegd na 1 dag:
Dan zou ik u een mac aanraden, heeft ook programma's die eigenaardig uitlopen tot Windows, maar is wel ietsje duurder omdat je alle apparatuur ook mac compactibel moet zijn, met mac kan je zeker en vast youtube late afspelen, zelfde voor Ubuntu. Mac staat naast linux omdat hij ook met unix werkt.