Ik heb een document opgeslagen in een map TEM wordt deze iedere dag geleegd? Kan ik verwijderde items terughalen?

Toegevoegd na 26 minuten:
TEM = TMP

Toegevoegd na 27 minuten:
Als deze map alleen bestanden van de huidige dag beslaat, dan ben ik de rest voorgoed kwijt, toch?

Toegevoegd na 32 minuten:
Is er nog enige kans dat ik het ergens kan terughalen. Ik heb al gebrowsed op de computer; niet gevonden (en ook by recent items, maar dan bestaat het bestand niet).

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb linux/ ubuntu.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij Ubuntu (en andere Debian gebaseerde distributies) wordt bij het booten de tmp map geleegd.

Dat betekent niet in alle gevallen dat een bestand niet meer te redden is, soms is een bestand nog terug te halen.

Je zou met testdisk kunnen kijken of er nog iets te redden valt.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Deze map wordt geleegd zodra je de pc uit zet. Sommige office applicaties slaan een kopie op die je nog wel kunt terughalen, maar dan moet die functie wel aan staan.
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
minnetjes? van wie? en waarom?
Een TEMP folder wordt niet elke dag geleegd. Het is een beetje afhankelijk van welke temp folder je gebruikt. De temporary internet bestanden worden bv verwijdert als per instellingen in je browser.

Je kan gewoon met je verkenner naar deze map browsen en het bestand opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja kijk. Is dat afhankelijk van hoe is de compute gecofigurret. Want! IS normaal, dan is de map die heet temp of TEMP of tmp of TMP en dat is map en die kan altijd geleegd en daarom is ook dat je daar niet moet in bewaren. Maar! Is meestal, dan is de leegmaken of iedere dag om 'snacht. of alleen bij uitzetten. of alleen bij aanzetten. of iedere week eens een keertje, of soms ingesteld van nou, doe maar niet weggooien maar doe maar gewoon bewaren. Dan kan je dus dat je kan kijken in de map en als er nog staat dan geluk en anders pech.
Weet niet of dat ook zo is voor de map TEM. Die heb ik niet op mijn compute.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
En als het niet in die map staat ben ik het gewoon kwijt toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Dat is de pech. En heel misschien, maar alleen met geluk en dat je verstand hebt van de ding, dan is met de ondielietprogrammaa dat je soms kan vinden.
Meestal wordt deze directory niet dagelijks geleegd. Indien de bestanden wel zijn verwijderd, kun je met recovery software wel het een ander (soms) terughalen.

Bijvoorbeeld hiermee:
http://www.pcinspector.de/Default.htm?language=1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Domtic, bestaat er ook zoiets voor een linux computer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. ik denk het wel. FF gegoolged en het volgende gevonden:
http://www.heise.de/software/download/easeus_linux_file_recovery/50440
http://www.r-tt.com/data_recovery_linux/ En hier nog een overzichtje van recovery tools voor de verschillende operating systemen:
http://www.recoverdatatools.com/
Je had je bestanden nooit in tmp moeten opslaan. Er is keus genoeg om je bestanden te bewaren en mappen maken kost geen moeite. Doe dit dus nooit meer en bewaar bestanden waar je ze kunt terug vinden.

Daarnaast is, juist voor dit soort gevallen, een goede dagelijkse backup onmisbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In linux kan ie instellen hoe lang de bestanden in /tmp bewaard worden. Deze kan je instellen in /etc/default/rcS.

Kijk ook even op de tutorial.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat de recovery betreft, kan je een spciaal programma gebruiken.
(https://help.ubuntu.com/community/DataRecovery)