kunnen computer virussen overgaan naar andere apparaten?

kunnen ze mijn tv besmetten? of mijn koffiezetter?
want ik denk dat er een virus is omdat ik een mail heb gehad en nu werkt mijn venster van internet niet meer normaal.
en er is een balk bij gekomen met een hondje en een aapje en oogjes die draaien.
wat kan ik doen? uitzetten tot mijn zoon komt?
hij weet er veel van af. google doet het niet maar dan komen er blote vrouwen ipv google.
ik hoop dat ik de antwoorden nog kan lezen.
want ik zal zo niet verder kunnen.
ik hoop ook dat het niet te laat is voor al mijn andere apparaten met een ingebouwde computer.

Toegevoegd na 10 minuten:
er komen ook vanzelf meer pagina's bij nu

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, computer uit... NU.

Voor de rest kan je alvast koffie gaan zetten voor je zoon. Die zal het nodig hebben.

Alleen de computer, HDD, USB-stickie en andere COMPUTER media dragers kunnen gevoelig zijn.

Jammer dat je dan alle andere antwoord die na mij komen, niet meer kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Maak je maar geen zorgen over je andere apparatuur...behalve als deze een Windows embedded systeem bevat en in je netwerk hangt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je jouw koffiezetter niet op je computer heb aangesloten is er niks aan de hand.

Maak je geen zorgen, het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen zorgen, je andere apparaten raken niet besmet. Je computer heeft geen link met je koffiezetapparaat, en kan er dus ook geen virus op overdragen.

Verder: zet inderdaad je computer maar liever uit. Als je zoon langskomt, kan hij hem opnieuw opstarten op een speciale manier (dat heet 'veilige modus') en hopelijk iets aan je virusprobleem doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel degelijk een probleem!
Een dergelijk virus kan een neon-flux veroorzaken die een EMP puls uitdraagt waardoor de stroom neer gaat. Verder zal er dus een negatieve vortex onstaan waardoor al je koffie zout gaat smaken, het gas in de leidingen water wordt, het water in de waterleidingen gas.
Verder kan het ook de intensiteit aanpassen van je matras waardoor dit steen zal worden, dit geld ook voor de kussens en stoelen etc.
Verder als u niet snel handelt kan de tv ook stukgaan en elke dag alleen maar herhalingen van GTST uitzenden

!! Nee kan geen kwaad verder, maar ik vond dit wel even leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan dit!
Uw randapparaturen zal geen virussen krijgen, andere pc's kunnen wel besmet geraken als ze bijvoorbeeld in een workgroup zit of domein dat niet beveiligd is. Om het op te lossen, zou ik het liever eerst zien ;-b maar als het geen zware virus is kan je bij uw internet explorer firefox downloaden, uw internet explorer verwijderen als dat kan en dan uw firefox installeren, bij de installatie zal hij vragen voor de geschiedenis in te brengen van internet explorer, dit zou ik je afraden. Messchien help het, als het een zware virus is kunt u ook nog altijd pc herprogrammeren, weet niet wat de situatie daar is. grt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen als iets aangesloten op usb is dan kan je het overbrengen