Mijn computer (vista sp2) loopt steeds vaker vast. Hoe kan ik de memory.dmp (300mb) onderzoeken?

Open in notepad of wordpad duurt erg lang en ben bang dat me computer dan weer crasht.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een memorydump opslaan heeft geen enkele zin. Je hebt er niets aan. Microsoft zou aan de hand daarvan misschien kunnen vinden wat er mis is bij je, maar dat gaan ze helaas niet voor je doen. Voor de rest kunnen er duizenden redenen zijn waarom je PC vastloopt. Van hardwarematige tot software oorzaken. Sorry voor dit vage advies.

Ik zit met hetzelfde probleem, toen ik mijn laptop kocht was Vista net nieuw en eigenlijk niet geschikt voor laptops (neemt veel te veel ruimte in). Maar daar kwam ik dus later pas achter. Nu heb ik zoveel mogelijk zaken verwijderd die ik niet echt nodig heb, zoals de Sidebar, Java, Tweetdeck (die vreet ook ruimte), enz.

Laat die Memdump maar even voor wat-ie is.. Ga op CNet -downloads -for Windows op zoek naar Auslogics. (www.download.com) Er zijn gratis apps van ze, maar voor het beste resultaat ga je voor het packaged "Auslogics Boostspeed". Er is een 14-day trial versie, zo kun je eerst zien of het voor jou werkt. Gebruik de wizard in het startscherm, of laat de subapps hun werk doen: 1. Diskcleaner; --schakel het vinkje voor 'Use Quick Scan' UIT. 2. Registry Cleaner; 3. Disk Defrag; --Zet in het Settings-menu 'Defrag Priority' op High. 4. Registry Defrag. --De computer vraag nu te rebooten; Doen. Als dit niet helpt is wellicht aangesloten (nieuwe, kapotte) hardware de oorzaak. Ook USB opslagmedia kan problemen (gaan) veroorzaken.

Bronnen:
MCDST

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100