Mijn computer (vista sp2) loopt steeds vaker vast. Hoe kan ik de memory.dmp (300mb) onderzoeken?

Open in notepad of wordpad duurt erg lang en ben bang dat me computer dan weer crasht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen antwoord, maar een verzuchting: ga zo snel mogelijk over op Windows 7 van Windows Visto is zó kl.... waardeloos!
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ben erg blij met Vista. Vóór SP1 schijnt het hommeles te zijn geweest, maar sinds SP1 is het een prima OS - niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor sp1 had ik nergens last van. Na het installeren van sp1 en vervolgens sp2 is Vista super instabiel geworden en crasht heel vaak. Ik gebruik Vista voor het werk en kan dus niet zomaar over naar Windows 7
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honni, leg eens uit waarom je Vista zó kl… vindt. Ik gebruik Vista al vanaf het begint en het draait het als een tierelier. Ik heb nog nooit geen probleem gehad.

Het beste antwoord

Een memorydump opslaan heeft geen enkele zin.
Je hebt er niets aan. Microsoft zou aan de hand daarvan misschien kunnen vinden wat er mis is bij je, maar dat gaan ze helaas niet voor je doen.
Voor de rest kunnen er duizenden redenen zijn waarom je PC vastloopt. Van hardwarematige tot software oorzaken.
Sorry voor dit vage advies.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zit met hetzelfde probleem, toen ik mijn laptop kocht was Vista net nieuw en eigenlijk niet geschikt voor laptops (neemt veel te veel ruimte in). Maar daar kwam ik dus later pas achter.

Nu heb ik zoveel mogelijk zaken verwijderd die ik niet echt nodig heb, zoals de Sidebar, Java, Tweetdeck (die vreet ook ruimte), enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat die Memdump maar even voor wat-ie is..

Ga op CNet -downloads -for Windows op zoek naar Auslogics. (www.download.com)
Er zijn gratis apps van ze, maar voor het beste resultaat ga je voor het packaged "Auslogics Boostspeed".
Er is een 14-day trial versie, zo kun je eerst zien of het voor jou werkt.
Gebruik de wizard in het startscherm, of laat de subapps hun werk doen:
1. Diskcleaner;
--schakel het vinkje voor 'Use Quick Scan' UIT.
2. Registry Cleaner;
3. Disk Defrag;
--Zet in het Settings-menu 'Defrag Priority' op High.
4. Registry Defrag.
--De computer vraag nu te rebooten; Doen.

Als dit niet helpt is wellicht aangesloten (nieuwe, kapotte) hardware de oorzaak. Ook USB opslagmedia kan problemen (gaan) veroorzaken.
Bronnen: