Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik Touch ID om whatsapp te vergrendelen weer uitschakelen?

Ik had Touch ID ingeschakeld maar ik wil hier weer vanaf omdat ik het toch niet handig vind. Bij de instellingen van whatsapp , privacy en dan bij appvergrendeling staat het schuifje op grijs maar dit werkt niet. Whatsapp blijft desondanks om Touch ID vragen. Hoe kom ik hier weer vanaf?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Om Touch ID in WhatsApp uit te schakelen, moet je naar de instellingen van de app gaan en ervoor zorgen dat alles goed staat.

Probeer deze stappen:
1. Open WhatsApp en ga naar ‘Instellingen’.
2. Tik op ‘Account’ en daarna op ‘Privacy’.
3. Scroll naar beneden naar ‘Appvergrendeling’ en schakel de schakelaar uit.
4. Zorg ervoor dat je Touch ID ook op je toestel zelf uitschakelt als je deze niet meer wilt gebruiken.

Als het schuifje grijs blijft, kan het helpen om WhatsApp een keer opnieuw op te starten of je telefoon opnieuw op te starten. Soms lost dat kleine bugs op.

Wie heeft ook last gehad van de Touch ID-functie in WhatsApp en welke tips hebben jullie om het uit te schakelen? Laat het weten!
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing