Klopt de onderstaande bewering om je laptop sneller te maken?

Toets in "de windows-toets" + "R", voer in het venster in "prefetch" en selecteer & verwijder dan alle zichtbare bestanden. Kun je dit "ongestraft" doen en wordt je PC/laptop hier inderdaad sneller van??

een maand geleden

Antwoorden (1)

Prefetch is een caching mechanisme waardoor Windows in staat is de executables sneller en geoptimaliseerd te laden en te starten, ja het is vrij onschuldig om deze bestanden te verwijderen, en vrij nutteloos ook vanuit het perspectief dat je de laptop sneller wil maken, want Windows maakt deze bestanden vanzelf weer aan wat dus weer tijd kost, in essentie maakt het je laptop langzamer. Als je zoekt naar manieren om je laptop sneller te maken dan is een upgrade naar SSD raadzaam en gebruik registercleaners zoals CCleaner om 'losse eindjes' te verwijderen.
een maand geleden