Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik weer inloggen in Windows10 na een update?

Hoe kan ik weer inloggen in Windows10 na een update? Na een update, die nogal lang duurde gisteren, geeft mijn laptop ineens aan dat het wachtwoord verkeerd is -langer in gebruik, goed ingetypt, niks met CapsLock o.i.d. Het gaat om een lokaal account, de administrator is de enige gebruiker. Normaal draait er Win10 Home, 64bit op. De USB-poort van de laptop is kapot, dus een externe lezer/brander voor een herstelschijf opstarten lukt niet. Bij deze Asus Nextbook kom ik niet eens in de BIOS, ondanks proberen aan de hand van info op internet. Wat kan ik het beste doen?

2 jaar geleden
4.2K
MrBart
2 jaar geleden
Bij elke hersteloptie wordt het wachtwoord van het account vereist. Zelfs bij een reset van Win10. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Hoe kan dit?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit probleem komt helaas veel vaker voor na een update van Windows.
Microsoft heeft verklaard dat het Windows 10-wachtwoord niet werkt vanwege een nieuwe functie die is toegevoegd in Windows 10 met de nieuwste update “Verbeterde opstartervaring”, waarmee gebruikers hun account automatisch kunnen instellen na elke update of herstart. Maar tot nu toe heeft deze functie de gemiddelde gebruikers alleen maar problemen bezorgd.

Wat kan helpen:
- Start Windows een paar keer opnieuw op, tot het wachtwoord wel wordt geaccepteerd.
- Start Windows in Safe Mode op en probeer zo in te loggen. Veel functies zijn dan uitgeschakeld.
Zie verder:
https://www.passfab.com/windows-tips/windows-10-password-incorrect-after-update.html
- Gebruik het virtuele toetsenbord om uw wachtwoord in te voeren.
- Of houd in het inlogscherm de SHIFT-toets ingedrukt en klik vervolgens op de Aan/Uit-knop en kies Opnieuw opstarten om de herstelopties te starten. Verwijder daar dan de laatste update. Zie:
https://www.repairwin.com/fix-the-password-is-incorrect-after-update-in-windows-10/
(Lees meer...)
Toegevoegd op 19 juli 2021 12:52: tekst
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding