hoe kom ik er achter wat mijn IP adres is van mijn router .?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.internetvergelijk.nl/vragen/ip-adres-van-modem-router/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Meestal staat dit wel onderop ( achterop) en anders even het model opzoeken op internet
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Wat bedoel je met wat je IP-adres is? Bedoel je het interne IP adres of het externe IP adres. Het externe IP adres kan je opvragen met: https://www.whatismyip.com/. Het interne IP adres kan je zien door Ipconfig te typen in CMD.
LeonardN
4 jaar geleden
@VraagAntwoord66 Er wordt toch specifiek gevraagd naar het adres van de router?!
Dan wordt het dus zoeken naar de default gateway. Het externe adres is niet het adres van je router, maar van je modem zou ik zeggen. De router hoeft niet de modem te zijn.

Antwoorden (2)

Je kunt ook de windows knop indrukken en vervolgens "CMD" intypen - daarna enter.
Je krijgt dan een command prompt.
Typ vervolgens "ipconfig" - daarna enter.
Er komt een lijstje en het ip adres van je default gateway is het ip adres van je router.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Ik snap niet waarom hier een min voor gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Er komt een lijstje en het ip adres van je default gateway is het ip adres van je router."
Vorige reactie is verwijderd vanwege duistere redenen, maar het antwoord is per definitie onjuist, bij meerdere interfaces is het juist niet duidelijk waar je router precies is, maar een traceroute naar een internet adres zal de gateway en dus je router onthullen, het is de 1e hop na je eigen computer...
Ik gebruik wifiwacht, een klein progje waarbij je veel kan zien.